תקדים: אדם בשיקגו הורשע בדין על סמך תוכנת זיהוי פנים

פייר מרטין, גבר בן 35, נשלח למאסר של 22 שנה בכלא בגין מעשי שוד שביצע ברכבת התחתית בשיקגו. הוא הורשע לאחר שתוכנה לזיהוי פנים זיהתה אותו כשודד (חדשות דיגיטל)

מישאל לוי | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: shutterstock. וידאו: NECITSolutions)

לראשונה בארצות הברית הורשע אדם על סמך נתונים של תוכנת זיהוי פנים מיוחדת. המורשע, פייר מרטין (35) נידון ל-22 שנות מאסר בגין מעשי שוד שביצע ברכבת בתחתית של שיקגו.

כאמור, הוא הורשע על סמך נתונים של תוכנת זיהוי פנים, כאשר שניים ממעשי השוד צולמו במצלמות במעגל סגור, וצילומיו של מרטין הושוו למאגר תמונות משטרתי.

המשטרה השתמשה בתוכנה "NeoFace", המשווה פרצופים של מצולמים במצלמות אבטחה מול מאגר מידע של 4.5 מיליון תצלומים של עבריינים וחשודים של המשטרה.

התובעת במשפט אמרה כי "המקרה הוא דוגמה מצוינת לכך שהכלים המתקדמים האלה מסייעים לשפר את הזיהוי ומובילים אותנו לנאשמים שעלולים לחמוק אחרת".

גם ב-FBI משתמשים בתוכנה דומה ברחבי ארצות הברית. התוכנה,"Next Generation Identification", כוללת מאגר מידע של יותר מ-16 מיליון פרצופים. התוכנה כוללת גם מידע על טביעות אצבע וכף יד.

מסמכי סנודן חשפו כי גם סוכנויות ביון כמו ה-NSA האמריקאית וה-GCHQ הבריטית משתמשות בתוכנות זיהוי פנים כדי לזהות משתמשים ברשת. לאחרונה דווח כי הסוכנות האמריקאית אוספת מיליוני תמונות מתעבורת האינטרנט של משתמשים ומנתחת אותן באמצעות תוכנה זו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר