יש לכם גלקסי 4S? זהירות, הוא עלול להתפוצץ לכם

עשרות סוללות של מכשיר הדגל הקודם של סמסונג, הגלקסי 4S, התפוצצו בישראל ובעוד מקומות רבים בעולם. בסמסונג ניסו להשתיק, אך נאלצו להחליף אלפי סוללות (דיגיטל,חדשות)

חיים אבני | כיכר השבת |
גלקסי 4S (צילום: shutterstock)

עיתון "ממון" של ידיעות אחרונות, חשף בימים האחרונים כי חברת סקיילקס המשווקת הבלעדית של מכשירי סמסונג בישראל, השתיקה בשליחות סמסונג העולמית עשרות לקוחות שהחזיקו בבעלותם את טלפון הדגל הקודם של החברה, גלקסי 4S, שסוללתו התפוצצה, כשרק בנס לא היו נפגעים.

מתחקיר שביצע "ממון" עלה כי בכל פעם שלקוח התלונן על פיצוץ הטלפון או התנפחות הסוללה, הגיעו לביתו נציגים של חברת סקיילקס, שהיא כאמור המשווקת הבלעדית של מוצרי סמסונג. הנציגים החתימו את הלקוחות על הסכם סודיות, ופיצו את הלקוח בנדיבות. הדבר חזר על עצמו בכל מקרה כזה, גם כשהטלפון לא נקנה בארץ, וחברת סקיילקס אינה אחראית על האחריות, מה שמלמד על מעורבותה של סמסונג העולמית בהשתקה.

בתוך כך, בימים האחרונים הורתה סמסונג להתחיל בהליך החלפת כל הסוללות הבעייתיות. וכל טלפון שיכנס מעתה לטיפול במעבדות החברה או לחברות הסלולר, יזכה לסוללה חדשה בחינם. כמו כן כל מי שמחזיק בגלקסי S4 יוכל להיכנס לסניפי חברות הסלולר, ולהחליף בחינם את הסוללות.

בעיית ההתפוצצות של סוללות הגלקסי S4 אינה חדשה. כבר לפני כשנה, זמן קצר יחסית לאחר השקתו של המכשיר, החלו דיווחים על התפוצצות הטלפונים עקב סוללות פגומות. במקרים אחדים נפגעו הבעלים בעקבות ההתפוצצות. אך סמסונג העולמית שילמה פיצויים גדולים, והשתיקה את הנפגעים. כך במקרה אחד בו הועלה לרשת סרטון המציג את ההתפוצצות, הגיעה החברה להסכם פיצויים נדיב שבמהלכו נדרשו הבעלים להסיר את הסרטון.

סמסנוג סירבה להכריז על הליך ריקול, שבמהלכה היא מודה שיש תקלה מהותית בסוללות, אך קוראת לכל הלקוחות לבוא ולהחליף את הסוללות. בישראל כבר הוחלפו מעל ל-20.000 סוללות, מתוך כ-350 אלף מכשירים.

הסיפור התגלה במהלך מחלוקת בין חברת סמסונג העולמית, לחברת סקיילקס היבואנית הרשמית של מכשירי הטלפון של סמסונג. במהלכה דרש בעל השליטה, אילן בן דוב, לבצע הליך ריקול רשמי. ובכך להסיר מעליו אחריות פלילית במקרה אסון חלילה. אך בסמסונג טענו שהסיבה האמתית לדרישה היא ניסיון למנוע את הפרת הבלעדיות שמחזיקה סקיילקס בישראל.

מסמסונג ישראל נמסר בתגובה ל"ידיעות אחרונות": "מאוקטובר 2013 סמסונג סיפקה סוללות חלופיות לסוללות שהתנפחו, שאינן מהוות סכנה לשלומם של הלקוחות. זאת ללא תשלום וללא קשר לתקופת האחריות, כדי להבטיח חוויית שימוש מושלמת עבור הלקוחות.

"מעבדות צד שלישי עצמאיות אישרו כי הסוללות שהתנפחו אינן מסכנות את הלקוחות ולא גורמות למכשיר להתלקח או להתפוצץ. אנו מזמינים לקוחות אשר חוו אי־נוחות עקב התנפחות הסוללה, לבקר בתחנות השירות של המפעילות הסלולריות או בחנויות סמסונג להחלפת הסוללות ללא תשלום, גם אם תקופה האחריות עבור מכשירם פגה, כדי להבטיח חוויית שימוש".

"ברצוננו להדגיש ולהבטיח ללקוחותינו כי סמסונג אלקטרוניקס מקפידה על בקרת איכות ותקני בטיחות עולמיים כדי להבטיח חוויית משתמש נעימה ובטוחה. בעוד שאירעו מספר מועט של מקרים שטרם התאפשר לנו לבדוק אותם, כל שאר האירועים שנבחנו עד כה בישראל מקורם במכה ובחום חיצוניים, כמו גם בשימוש בסוללה לא מורשית. אנו ממליצים ללקוחותינו להשתמש בסוללות ובמטעני סמסונג אלקטרוניקס מקוריים, ומבטיחים ללקוחות שתמיד הקפדנו על בקרת איכות קפדנית ותקני בטיחות מחמירים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר