הכירו: האפליקציות שימנעו את החטיפה הבאה

בעוד המחדלים של המשטרה בטיפול בקריאת המצוקה של הנערים החטופים כנראה החמירו את המצב, החליטו כמה אזרחים טובים לפתח אפליקציות שתמנע חטיפות נוספות (טכנולוגיה)

חיים אבני | כיכר השבת |
(צילום: shutterstock)

ככל שעובר הזמן, מתגלים פרטים נוספים על אזלת ידה של המשטרה בטיפול בקריאת המצוקה שנשלחה על ידי הנערים החטופים. סביר להניח שאם במשטרה היו מתייחסים ברצינות לקריאת המצוקה, אזי המצב היה טוב יותר היום. לצד התפילות הנישאות בכל יום למציאת הנערים החטופים, צריך לעשות גם השתדלות. הכירו את האפליקציות שיצילו אתכם בעת צרה חלילה.

בימים האחרונים, יצאו שתי אפליקציות לשוק, ושתיהן 'נחטפות' מהמדפים הוירטואלים. האפליקציות הללו ידווחו בעת צרה את מיקומכם לאנשי קשר, ולכוחות החירום.

האפליקציה הראשונה היא אפליקצית "עליתי על טרמפ", מדובר באפליקציה פשוטה מאוד, עם פוטנציאל להציל לכם את החיים. כשאתם עולים על טרמפ, אתם לוחצים אל הכפתור, ומאז האפליקציה תשלח את מיקומכם לשרתיה. במקרה הצורך חלילה, היא תדע לשלוח את המיקום שלכם לאנשי קשר שהגדרתם, וכך ידעו בדיוק היכן אתם נמצאים. האפליקציה גם תדע בקרוב לברר אתכם אם אתם במצוקה אמתית, או שסתם שכחתם לעדכן שכבר ירדתם מהטרמפ. כמובן במקרה הצורך תוכל החברה לשלוח את המידע לכוחות הביטחון.

מאחורי האפליקציה עומדים שני ישראלים, טל לוי ודביר כהן מחברת קודלוטק הישראלית, שהחליטו בשבוע האחרון להעמיד את ניסיונם לטובת הציבור ולפתח את האפליקציה. האפליקציה הגיעה אמש, יום אחד בלבד לאחר שעלתה לחנות גוגל פליי, למעל 10.000 הורדות, ומעל ל-5,000 שיתופים. עד כדי כך שהאפליקציה ומפתחיה צדו את עיני הבכירים ביותר בתעשיית ההייטק העולמית, שכבר נמצאים בקשר עם המפתחים. את האפליקציה ניתן להוריד מכאן.

אפליקציה נוספת, אך שונה מעט ויותר אוניברסלית היא האפליקציה NowForce, האפליקציה גם היא פותחה במהלך השבוע האחרון, על ידי חברה שמתעסקת כבר שנים בתחום, וכתוצאה מהחטיפה המחרידה של שלשת הנערים. היא תשלח אות מצוקה על פי לחיצה לכוחות הצלה כמו גם לאנשי קשר מוגדרים מראש. האפליקציה תשלח אות מצוקה בצירוף עם מיקומכם, וכוחות ההצלה יוכלו לראות את המסלול שאתם עושים.

כרגע, מכל ארגוני ההצלה, רק באיחוד הצלה החליטו לשתף פעולה, אך במקרה הצורך, יעבירו באיחוד הצלה את הקריאה למשטרת ישראל ולכוחות הביטחון. בנוסף, בימים הקרובים יצטרפו למיזם גם רשויות מקומיות, בעיקר כאלה המתעסקות בקריאות חירום ביום יום, כמו יישובי עוטף עזה.

גם האפליקציה הזו, שעלתה לפני ימים ספורים, הגיעה לאלפים רבים של הורדות. ההבדל העיקרי הוא שהאפליקציה הזו תוכל גם לעבוד בכל מקרה חירום, למרות שמפתחי האפליקציה מדגישים כי במקרה חירום עדיף לפנות בשיחה טלפונית למוקדי החירום. את האפליקציה ניתן להוריד מכאן.

בתוך כך, בימים האחרונים פועלים חברי כנסת, בעיקר מהסיעות החרדיות, להעביר חוק, שיחייב את המשטרה לקבל פניות חירום גם בהודעות טקסט. מה שיוכל למנוע את חוסר ההבנה ואי הבהירות בשיחות חירום, שמטבען אינן תמיד ברורות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר