בעקבות ה-Chat GPT

הקרב הגדול: האם מיקרוסופט תנצח את גוגל?

בעוד ובסיבוב הקודם ניצחה גוגל את מנוע החיפוש של מייקרוסופט ב'נוק אאוט', ה'צאט' החדש של 'בינג' מבית מייקרוסופט מציג יכולות מרשימות. ומי צפויה לנצח? (דיגיטל)

ישראל גינצבורג | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

כשאתם רוצים לחפש מוצר ברשת, אתם מחפשים אותו ב'גוגל', או ב'בינג'? רגע, נרענן מעט את הזיכרון שלכם: בתקופה הראשונה של החיפוש באינטרנט, השיקו 2 חברות מנוע חיפוש שיסייע לנו לנווט בין האתרים: ענקית הדיגיטל 'מייקרוסופט' השיקה מנוע חיפוש בשם 'בינג', ואילו חברת גוגל שהתחרתה אתה השיקה את מנוע החיפוש המוכר לנו. מיותר לציין שגוגל ניצחה בענק, כשמעל 90 אחוז מהמשתמשים מעדיפים לחפש באמצעות מנוע החיפוש של גוגל, ואילו אחוזים ספורים בלבד משתמשים ב'בינג'.

אולם כעת, עם כניסתה של הבינה המלאכותית, כולם מבינים שהמשחק השתנה, וטכנולוגיית החיפוש של AI טובה בהרבה משיטות החיפוש המסורתיות, כך שחברת מייקרוסופט שהפסידה בקרב הראשון, שואפת להיכנס שוב לזירת מנועי החיפוש ולנצח את גוגל במערכה השנייה. מי תנצח? כנראה שמוקדם מדי לדעת.

חברת מייקרוסופט השיקה צ'אט חיפוש, הדומה לצ'אט החיפוש של ChatGPT, אולם מתוחכם ממנו בהרבה. הצ'אט מעודכן גם לתוצאות החיפוש העדכניות ביותר, ובשונה מהצ'אט שמכוון לחיפושים של עד שנת 2021. הצ'אט של מייקרוסופט מתבסס על מודל שנקרא "מודל פרומותיאוס", ולטענת אנשי מייקרוסופט הוא טוב בהרבה מהצ'אט שהכרנו לאחרונה.

בגוגל נלחצו מהמתחרה הגדולה שחזרה לזירת הקרב, ויום לפני השקת הצ'אט של בינג, הודיעו בגוגל על השקת צ'אט חיפוש בשם Bard אותו הם מפתחים.

מעניין לציין שגם הצ'אט של גוגל וגם הצ'אט של מייקרוסופט סובלים מחבלי לידה. הצ'אט של גוגל לא הצליח להגיע לתוצאות מדויקות כבר בשעת ההדגמה, וטעה באחת מהשאלות, ובכך גרם לצניחת 8% מהמניה של גוגל ולנזק כלכלי אדיר לשוויה של המניה.

אולם גם הצ'אט של מייקרוסופט אינו חף מטעויות, כשגולשים רבים טענו שבמהלך שיחה עם הצ'אט הוא גלש לפסים לא נעימים, תוך שהוא נוזף בהם ואף מתווכח איתם, ומייקרוסופט שנבהלו מיהרו לצמצם את מספר השאלות והתכתובות אותם ניתן לייצר עם הצ'אט ביום אחד.

אולם החלק המרתק ביותר בצא'ט החדש של מייקרוסופט הוא בכך שהוא דובר עברית. מפתחי הצ'אט אומנם לא לימדו אותו עברית בצורה רציפה, אולם נראה שהצ'אט למד מעצמו לדבר בעברית באמצעות הידע הקיים ברשת, וכבר כעת תוכלו לפנות אליו בעברית, לשאול אותו שאלות ולבקש ממנו להגיע לתוצאות הגיוניות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר