ועידת כיכר השבת

רני רהב בריאיון: הציבור החרדי זקוק ליחצ"ן, וזו הסיבה

לקראת 'ועידת כיכר השבת' שתתקיים ביום שני הקרוב אנו מארחים את איש יחסי הציבור רני רהב שמפתיע עם תובנות לגבי הציבור החרדי • צפו בריאיון המרתק (כוחות השוק)

משה מנס | כיכר השבת |
(צילום ועריכה: דודי פלוג)

אנחנו רגע לפני 'ועידת כיכר השבת', שתתקיים ביום שני הבא ט"ז באלול - 12/09, במלון 'וולדורף אסטוריה' בירושלים, החל מהשעה 09:00 בבוקר, בהשתתפות בכירי הפוליטיקאים וראשי המפלגות לצד בכירי המשק ומנהלי עסקים בציבור החרדי והישראלי.

לכבוד הוועידה אנחנו משוחחים עם אחד האנשים המשפיעים ביותר בתחום יחסי הציבור והפרסום, מר רני רהב -שישתתף גם כן בוועידה הגדולה.

תודה רבה לך שאתה מגיע לכנס בו תהיה שותף לפאנל שיעסוק בפרסום ויחסי ציבור בקרב המגזר החרדי ואני רוצה לפתוח בשאלה לגבי העמדה והחשיבה שלך על שותפות וקשר עם הציבור החרדי איך אתה רואה את הדברים?

"אני דוגל בחיה ותן לחיות, כל אחד לפי אמונתו ודתו. לתת לאחר לחיות על פי דרכו ולא להפריע אחד לשני. ברגע שזה קורה כולנו שבת אחים גם יחד, וזה לא משנה מי אתה ומה אתה".

הוועידה באה במטרה שנבין את הצרכים והיכולות של המגזרים השונים. יש משמעות לכך?

"כן, כי היא באה לספר את הסיפור ללא מורא ופחד, לשים את הדברים על השולחן. לכל אחד ולכל אורח חיים יש את הצרכים שלו, כמו למשל כשרות ואני חשב שצריך לדבר ולהתייחס לכך באופן הכי אלגנטי שכל אחד יחיה כרצונו".

אם יש לי חברה ואני רוצה לעשות יחסי ציבור לציבור החרדי אני צריך לדעת איך לפרסם בשביל למכור לו. אתה כאיש יחסי ציבור מדבר לציבור החרדי אחרת?

"תראה, אני מדבר לציבור החרדי בדיוק כמו שאני מדבר לציבור הישראלי באשר הוא. נכון שהרבה מאוד חברות משתמשות במשרדי יח"צ ייעודיים לקהל חרדי על מנת שלא יהיו טעויות בהמשך הדרך, שידעו לדבר עם הציבור בקודים שלו, זה דבר שמקובל בעולם. כמו שיש תת התמחות בעולם החרדי ככה זה גם בדתי לאומי, הערבי והנוצרי".

החברות פועלות בשביל להבין ולדבר נכון עם הציבור החרדי?

"יש דיבור ענק עם הציבור החרדי. זה ציבור צרכני לכל דבר ועניין, יש לו את הצרכים וכל מיני דברים שהוא זקוק להם מה שבמקומות אחרים לא. החברות למדו לכבד ולייצר על פי הכללים שלו על מנת שבסוף היום אותה חברה תהנה ממנו".

אני רוצה לקחת אותך למקום שלך בתחום היח"צ כשאתה מקבל טלפון, על משבר עם הציבור החרדי, איך פעלת ואיך נכון לפעול?

"אני לא נוהג לדבר על לקוחות שלנו ואיך טיפלנו. רק אומר לך שמשבר בעולם החרדי הוא משבר לאומי שכל העם מתעסק אתו וכאן צריך שאיש יחסי הציבור שמאומן לציבור החרדי יעבוד בהרמוניה עם מי שמדבר לכל כלל ישראל".

מה זאת אומרת משבר לאומי?

"נגיד שיש משבר שקרה עם העולם החרדי גם החילוני מתעניין הזה. אתן לך דוגמה האסון במירון הוא משבר בעולם החרדי אבל הוא משבר של כל מדינת ישראל. כולנו התאבלנו מרה על לכתם של האנשים שאין להם אשמה בכלום, אנשים שבאו לעשות את המצווה וחזרו הביתה בשקים, לכן ממשבר חרדי זה משבר לאומי שבעקבותיו קמה וועדת חקירה ממלכתית".

לדעתך, החברה החרדית צריכה איש יחסי ציבור?

"בוודאי, אני חושב שיש בעדה החרדית כל כך הרבה אנשים מקסימים שעושים עבודה נפלאה, מצד שני יש אנשים מיליטנטים שעושים נזק ומביאים על עצמם שנאה ועושים נזק גדול לעדה החרדית בישראל".

עשה ולא תעשה ביחס ליח"צ בציבור החרדי?

"זה בדיוק כמו בציבור החילוני. לעולם לא לפגוע, לעולם לא להשפיל, לעולם לא להעליב. תמיד בגובה העיניים ללא מורא ופחד, ללכת רק לפי האמת תחת הסלוגן חיה ותן לחיות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר