צפו: הרכב שהתחרה במירוץ ללא נהג

בשנים האחרונות, עם ההתפתחות הטכנולוגית, תעשיית הרכבים האוטונומיים שיכולים לנהוג גם ללא נהג תופסת תאוצה. כעת מצטרפת יצרנית רכבי היוקרה אאודי הגרמנית למועדון הרכבים האוטונומיים כשהיא מציגה רכב מירוץ יוקרתי שכבר התחרה בעבר על מסלול מרוצים אמתי עם נהג אמתי (חדשות, רכב)

שרון מנדל | כיכר השבת |
(צילום: מתוך יוטיוב)

תעשיית הרכבים האוטונומיים מקבלת חיזוק ספורטיבי: בשנים האחרונות הפכה תעשיית הרכבים האוטונומיים שמסוגלים לנהוג גם ללא נהג, לדבר הגדול הבא בתחום הרכב. ראשונה התחילה את המהפכה ענקית האינטרנט גוגל, שמחפשת כיצד ניתן להפוך את העולם לטוב יותר. היא גם הצליחה להעביר חוק בקליפורניה, ארה"ב, שם שוכן מטה החברה, שמתיר לרכבים אלו, בתנאים מסוימים, לנוע בחלק מן הכבישים.

לאחר מכן הצטרפה יצרנית רכבי היוקרה מרצדס בנץ שכבר הציגה טכנולוגיה מתקדמת במיוחד, שמאפשרת נהיגה בטוחה ללא נהג. כאשר רכב של החברה שעשה שימוש בטכנולוגיה, הצליח לנהוג למעלה ממיליון קילומטרים ברחבי גרמניה, ללא שעשה ולו תאונה אחת באשמתו. זאת בזכות החיישנים המיוחדים של מרצדס.

החברה גם הציגה לפני חודשים ספורים, משאית אוטונומית מתקדמת. אשר מיועדת להגיע לכבישי אירופה בעוד כעשור, בשנת 2015. והיא צפויה להוריד דרסטית את מספר הנפגעים בתאונות דרכים בהם מעורבות משאיות. שנחשבות לתאונות הדרכים הקטלניות ביותר באירופה בפרט, ובעולם כולו.

אך כעת, מצטרפת המתחרה הגדולה של מרצדס, אאודי, הגרמנית גם היא. שגם היא עוסקת בעיקר בתחום רכבי היוקרה ורכבי הספורט האקסטרים. ואשר משתייכת לקבוצת פולקסווגן. כאשר הציגה את רכב הספורט - יוקרה של S7, בגרסה אוטונומית, שמסוגלת כמובן לנהוג ללא נהג.

בסרטונים ששחררה החברה, נראה ה-S7 כשהוא מבצע תמרונים חריפים, נסיעות מהירות על מסלול מירוצים ודריפטים. כל זה ללא שום נהג בתוכו, כשהוא מסתמך על החיישנים בלבד. הרכב גם התחרה מול נהג מרוצים אמתי, שעשה שימוש ברכב מירוצים מקצועי. ושניסה להבין מי הנהג המוכשר שמתחרה מולו בהצלחה.

באאודי מתגאים בנסיעות מבחן שנעשו בפלורידה, שם אושר הרכב לנהוג בכבישים מסוימים, ובתנאים מסוימים, לראשונה (עד כה המתחרות עשו שימוש אך ורק בכבישי קליפורניה). כאשר נכון לעתה, הרכב מאושר לנהוג באופן אוטונומי עד למהירות של 60 קמ"ש, בתנאי שנהג הרכב יישב במושב הנהג, ויהיה מוכן לכל תקלה שעלולה להיווצר במחשב הרכב.

למעשה, טכנולוגיית הרכבים האוטונומיים, מפותחת מספיק באופן שמאפשר נהיגה ללא נהג כלל. אלא שהרשויות בעולם מקשות מאוד בנושא. ולא לגמרי ברור מדוע. בעולם בו מאות אלפי כלי טייס טסים באוויר ללא טייסים כלל, או בסיוע טכנולוגיות טייס אוטומטי מיושנות יחסית. עדיין מקשים על כלי הרכב האוטונומיים לקבל את הרישיון הנכסף.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר