צפו: טנק העתיד שמסווה את עצמו כזיקית

הדבר הבא בתחום הטנקים מגיע דווקא מפולין, שם פיתחו חוקרים מקומיים בשיתוף עם התעשייה הביטחונית המקומית את טנק העתיד. בפולין סבורים שבמקום להסוות את הטנק ולהטמיע אותו בסביבה צריך דווקא להטמיע את הסביבה בטנק. אז איך הם עושים את זה? (וידאו, רכב)

שרון מנדל | כיכר השבת |
(צילום: מתוך יוטיוב)

לצד ההתקדמות המטאורית בעשרות השנים האחרונות בתחום הטכנולוגיה הצבאית, תחום הטנקים נשאר יחסית הרחק מאחור. אם בתחום התעופה או השיט אנו עדים לטכנולוגיות חמקניות מהפכניות ולשימוש מתקדם במערכות מחשוב, הטנק כמעט ולא השתנה בשלושים השנים האחרונות. נכון שהוטמעו מערכות בקרת אש מתקדמות, והטנקים נעשו בטוחים יותר ומדויקים יותר, אך מהפיכה לא הייתה.

כעת מציעים בתעשייה הביטחונית של פולין את מערכת ה-TL-01, שפותחה על ידי מדענים מקומיים ומציעה קונספט מהפכני בהגנה על הטנק. עם עד היום הנחת העבודה הייתה שהטנק תמיד יהיה חשוף יחסית ולכן גם פגיע, כעת מציעים הפולנים להפוך את הטנק לבלתי נראה.

לצורך כך הם בנו מערכת הסוואה מתקדמת שבעצם מקיפה את הטנק בשבבים אלקטרו כרומטיים, אשר משנים את צבעם על ידי שימוש באלקטרוניקה חשמלית. וכך הטנק יחליף את צבעו, בהתאם לסביבה בה הוא שוהה, ממש כמו הזיקית.

הטכנולוגיה המתקדמת מאפשרת כמובן התחמקות מלאה מהעין האנושית, כמו גם מחיישנים אלקטרואופטיים. אך בכך אין די בעולם המתקדם של היום שמוצף בטכנולוגיות מכ"מ. לצורך כך, עושים הפולנים שימוש בטכנולוגיות חמקניות "רגילות" של שימוש בצבע הקולט את אותות הרדיו של הרדארים.

הטנק החדיש יכול לנוע במהירות של עד 70 קמ"ש, מה שנחשב מהיר יותר משמעותית מהטנקים המקבילים כיום. וזאת בזכות העובדה שחלק מהמערכות ההגנתיות הכבדות לא הותקנו על הטנק שלא זקוק להם.

מערכת "הזיקית" הפולנית, יכולה להיות מותקנת גם על טנקים מתחרים והיא לא מוגבלת לטנק הקונספט המתקדם שהציגה התעשייה הביטחונית הפולנית. ייתכן כי האמריקנים ירכשו את מערכת "הזיקית" לצורך שימוש בטנקי האבהמס שלהם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר