צפו: המכונית המעופפת באמת כבר כאן

אחרי מספר אבות טיפוס של חברת aeromobil הצליחה החברה להציג רכב מעופף שכבר יכול לנוע על כבישי סלובקיה ולהמריא מן הפקקים הרחק אל האופק. העתיד כבר באמת כאן (רכב)

שרון מנדל | כיכר השבת |
(צילום מסך)

מכונית מעופפת היא חלום וותיק של חובבי רכבים כבר עשרות שנים. בשנים האחרונות הציגו עשרות חברות בעולם עיצובים שונים לכלי הרכב שהתחיל כמוטיב בסרטי מדע בדיוני. מספר חברות אף הצליחו להציג אבות טיפוס בגודל אמתי שבאמת מסוגלים לטוס ולנוע במקביל על הכבישים. אך חברת aeromobil הסלובקית, מציגה לראשונה רכב שכזה שבאמת עובד וכבר יכול לשמש את הציבור.

מדובר ברכב מעופף מתקדם שגם מעוצב בצורה יוצאת דופן כיאה לאב טיפוס שלישי ואחרון, והוא מונע בעזרת מנוע בנזין רגיל מדגם Rotax 912 שתוכלו לתדלק בתחנת הדלק הקרובה לביתכם. הרכב שמכיל שני מושבים יכול להגיע למהירות נסיעה של למעלה מ-160 קמ"ש בנסיעה בכביש ועם טווח נסיעה של עד 875 קילומטרים. הרכב גם מציג תצרוכת דלק סבירה של 8 ליטרים ל-100 קילומטרים.

כמטוס, הכלי יכול להגיע למהירות של למעלה מ-200 קמ"ש כשהוא פורס את כנפיו המתקפלות. והוא נזקק למסלול של 100 מטרים בלבד על מנת להמריא ולנחות. הוא יכול לבצע את ההמראה והנחיתה גם על רצועת דשא או משטחים מחוספסים, כך שבמקרה והוא נתקל בפקק תנועה הוא יוכל לסור לצידי הדרך ולהמריא. המטוס יכול לגמוע עד 700 קילומטרים במיכל דלק אחד והוא תמיד יכול לנחות ולתדלק בתחנת דלק קרובה.

המכשול העיקרי שניצב מול הרכבים המעופפים הוא נושא הרישיונות, מכיוון שמרבית המדינות לא מאפשרות תנועה של כלים כאלה על הכבישים הרגילים. בaeromobil מבטיחים כי בקרוב תאשר סלובקיה את תנועת כלי הרכב הן באוויר והן בכבישים שלה.

בחברה מקווים להוציא גרסה מסחרית לרכב המעופף כבר בשנים הקרובות, כאשר בגרסה זו תוסיף החברה גם מערכות שליטה וטייס אוטומטיים יחד עם מצנחים מיוחדים שיאפשרו לרכב לנחות גם על משטחים קצרים במיוחד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר