למה השמינו בובות המבחן של מבחני הריסוק?

הבובות שמשמשות את מבחני הריסוק לרכבים חדשים השמינו לאחרונה ונעשו כבדות יותר. זאת בגלל מגיפת השמנת היתר בעולם שגרמה לבובות הקודמות להיות לא אמינות (תחבורה)

(צילום מסך: ABC)

הנה עוד סיבה לרדת במשקל: מחקרים אמריקניים הוכיחו כי סיכוייו של אדם הסובל מהשמנת יתר גבוהים ב-78 אחוזים למות בתאונת דרכים. על פי המחקר, שבדק למעלה מ-150,000 בני אדם בארצות הברית, רכיבי הבטיחות וההגנה המותקנים ברכבים החדשים אינם מספקים את ההגנה הדרושה ומעלים באופן משמעותי את הסיכוי למות או להיפגע באופן חמור יותר בעת תאונת דרכים.

כתוצאה מכך ובעקבות העובדה כי השמנת היתר הפכה למגיפה של ממש בעולם המפותח והמתועש בכלל ובארצות הברית בפרט, החלו הרשויות לדרוש מיצרניות הרכבים להתאים את אמצעי הבטיחות גם לאנשים כבדי משקל - שכיום לא מוגנים כראוי בעקבות העובדה שמנגנוני הביטחון כמו כריות אוויר וחגורות הביטחון פותחו עבור אנשים רזים.

הראשונים לסבול מהשינויים הן בובות המבחן שיושבות בתוך הרכב בעת ביצוע מבחני הריסוק. הבובות נועדו לדמות אדם, ומפותחות במיוחד באופן המדמה אדם ממוצע. כעת הן נאלצו "לעלות במשקל", כאשר אם עד היום בובת מבחן שקלה כ-75 קילוגרמים, כמו המשקל התקין של אדם בוגר ממוצע. כיום תיאלץ לשקול כ-122 קילוגרמים. עיצוב הבובה ישונה גם הוא בהתאם.

גם חגורות הבטיחות שמגנות כיום באופן טוב יותר על אדם בוגר במשקל בריא אך אינן מגנות על כאלו הסובלים מהשמנת יתר, יאלצו כעת לעבור תכנון מחדש שיכלול גם את כבדי המשקל. גם כריות האוויר, שלא מיועדות לעמוד בלחץ של גוף כבד יותר יעברו תכנון מחדש.

ככלל, גם עיצוב מושב הנהג עלול להוות סכנה גדולה יותר עבור אדם כבד משקל. זאת מפני מרכז הכובד ששונה מאדם בריא, ואשר בעת תאונת דרכים עלול להוות את ההבדל בין חיים ומוות.

ברשות למלחמה בתאונות דרכים בארה"ב, שאחראית גם לקביעת ממדי הבובות. אומרים כי למרות שהשמנת יתר היא מגיפה מסוכנת שיש להילחם בה בכל הכלים, עדיין על הרכבים להיות בטוחים באופן המושלם עבור כולם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר