עשרות מיליוני רכבים נקראו ל"ריקול"

עשרות מיליוני רכבים ברחבי העולם נקראו ל"ריקול" - תיקון חוזר במוסך של תקלה ברכב, זאת בעקבות תקלה שהתגלתה בכריות האוויר של חברת "טאקאטה" ועלולה לסכן את הנוסעים (רכב)

שרון מנדל | כיכר השבת |
אילוסטרציה (שאטרסטוק)

ה"ריקול" הגדול בעולם: עשרות מיליוני רכבים, בהן גם עשרות אלפים בארץ, נקראו ל"ריקול" - תיקון חוזר במוסך של תקלה ברכב, זאת בשל תקלה שהתגלתה בכריות האוויר של חברת "טאקאטה" המספקת את כריות האוויר לשורה ארוכה של יצרניות רכב בעולם.

נשיא החברה כבר לקח אחריות והתפטר, אך לעשרות מיליוני הנהגים זה טיפה מאוחר מדי. מדובר כאמור ב"ריקול" הגדול בהיסטוריה, כאשר "טאקאטה" מספקת את כריות האוויר לכל יצרניות הרכב הגדולות ביפן - טויוטה, הונדה, ניסאן ומאזדה. בנוסף, החברה מספקת כריות אוויר גם ל-BMW וליצרניות הגדולות בארה"ב.

החברה הודיעה כי בעקבות מערכת הניפוח הכושלת, יוזמנו עוד כ-34 מיליון רכבים, זאת בנוסף לכ-25 מיליון רכבים שכבר הוזמנו ל"ריקול", למוסכים ברחבי ארה"ב.

החשש הוא כי התקלה בכריות האוויר - כשל במנגנון הניפוח, שאמור להתבצע בזמן תאונה, יגרום לפיצוץ בעוצמה חזקה ובעקבות כך יתפזרו חלקי מנגנון מתכתיים בתוך הרכב ויפגעו בנוסעים.

על פי הדיווחים בכלי התקשורת בעולם, לכשל בכריות האוויר מיוחסות 6 מקרי מוות וכמאה מקרי פציעה. החברה חשודה כי ידעה על כשל ובמשך תקופה ארוכה לא דיווחה על כך.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר