אל תהיו פראיירים

אוהבים לקנות מכוניות משומשות: כך לא תפלו בפח | מדריך

מה יותר מלחיץ מלקנות מכונית משומשת? מציעים לכם רכב במחיר זול, אבל אין לכם שמץ של מושג אם זכיתם בעיסקת חייכם, או שאתם הולכים לשלם ביוקר | המדריך המלא (רכב)

בני סולומון | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

רכישת רכב יד שניה יכולה להיות הרסנית עבורכם. אתם רוכשים רכב משומש, מעבירים בעלות, מזרימים את הכסף לחשבון המוכר ונוסעים עם הרכב הנוצץ. אך האם העסקה אכן משתלמת? האם הרעשים הקלים שהרכב משמיע אכן מגיעים מהרווח שבחלון כפי שטוען המוכר, או שהם דווקא מלמדים על כך שהמנוע מזדקן בקצב מואץ? האם הרשרוש של הגיר הוא 'מחלה ידועה של הדגם הזה', או שמדובר בתקלה חמורה שתפגע קשות בתזרים המזומנים שלכם?

אז כמובן, אנחנו סומכים עליכם שביצעתם בדיקה - דבר שלרוב אף מסייע בהתמקחות על המחיר, אולם יש מקרים שיציעו לכם רכב במחיר של "לבוא ולקחת", או שאתם חושדים שהמוכר משתף פעולה עם מכון הבדיקה - כשמבצע הבדיקה מציע לכם בעל פה שלא להתייחס ל"נקישות במנוע" משום שהוא כותב את הממצא הזה כמעט על כל רכב שנבדק.

אז מה עושים? ההמלצה שלנו היא שתנסו לאתר בעל רכב זהה.

אם יש רכב בבעלותכם, אתם בוודאי מכירים את ה'מחלות' שלו, את הרעשים המוכרים מהמנוע ומהגיר, ואת יכולת הסחיבה שלו. כשאדם שרגיל לנהוג בדגם דומה לרכב שאותו אתם מתכננים לבדוק יעלה על הרכב - הוא יוכל בקלות להשוות אותו לרכב השני. הוא ידע לומר לכם מיד אם ביחס לרכב שלו - הרכב המוצע רועש יותר או שקט יותר, הוא ידע להרגיש את יכולת הסחיבה של הרכב, ויהיה קשה יותר לרמות אותו ולטעון שמדובר ב"מחלה מוכרת של הדגם הזה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר