תוכן גולשים: למה אנחנו מתלוננים כל הזמן?

לפעמים חשוב להסתכל על הצד הטוב, למשל שקרתה כאן מהפכת סלולר, תמיד נראה לנו כאילו הפוליטיקה הורסת והורסת, היא אכן כן, אבל היא יכולה גם לבנות ולסייע (תוכן גולשים)

נתן אפשטיין | כיכר השבת |

בימי בראשית, לפני שאדם אכל מעץ הדעת - לא היה מושג טוב ורע, הכול היה תמים.

לאחר אכילתו של אדם מהעץ בעידודה של חווה והנחש, שתי תכונות ירדו לעולם - רע וטוב, אדם קיבל את "בזיעת אפך תאכל לחמך" וחווה קיבלה "בצער תלדי בנים" ההתחלה של כל קללה היא רעה והסוף שלה טוב, אבל בשתיהן דרושה מלאכת עשייה ארוכה ומתישה עד שתראה את פירות ההצלחה.

כך גם הפוליטיקה בישראל, אני רואה יותר מידי אנשים במדינת ישראל שמתלוננים בכל פעם שיש בחירות לרשות כזו או אחרת, על איך שזה לא עוזר ובסוף מקבלים את אותו הדבר ואף יותר גרוע.

אנשים אוהבים להתעלם מהדברים הטובים שקורים לנו לפעמים, למשל העובדה שקרתה פה מהפכת סלולר, אף אחד לא שם לב לעובדה שהכיס עכשיו פחות קמוץ....

כדאי לפעמים להסתכל גם על הצד הטוב, אני מאמין שרוע זה משהו מושרש בתוכנו, זה משהו שפשוט שם והוא גובר על הטוב, הטוב הוא מיעוט ולכן תמיד נראה לנו כאילו הפוליטיקה הורסת והורסת, היא אכן כן, אבל אם היא יכולה להרוס היא יכולה גם לבנות.

זה מקביל לחלוטין לתורה, כי אתה יכול ללמוד תורה וללכת בדרכי ה' תוך שימוש בתורה, ואתה יכול להפך, ללכת להשתמש בתורה למטרות לא טובות, הכול קשור לראיית העולם שלך ולעקשנות ללכת בדרך הנכונה.

מי שמסכים ללכת בדרך הנכונה מובטחת לו הצלחה אומנם לא רבה ולא גוברת על הרע, אבל לפחות ממתיקה במקצת את המר.

אני חושב שחשוב שנתבונן בחיים כך ונתחיל להיות פחות אפאטיים, נתחיל להשפיע בכל מקום שאפשר להשפיע בו כי המושג "אור לגויים" הוא מושג שלא סתם מושרש בשפתינו, תתחילו לקום ולהשפיע. כי אם אתם מתלוננים - אתם מאפשרים לרוע להיכנס, ואז מה עשיתם?

אני כותב את דבריי אלו בכדי להעיר את הציבור, שיפסיק להתלונן, שיקום ויעשה מעשה, אם אתה רוצה להיות רב גדול אל תשב סתם ותלמד סוגיות, תחדש סוגיות, תתחיל לגרום ליהודים שלא מבינים את הכתוב להבין את הכתוב בצורה שונה ממה שאתה רגיל אליו, תשפיעו על הנשמות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר