גורל אכזר: מיומנו של ממלא לוטו חרדי

הגולש נאור שי שם-טוב (אין באמת שם כזה) הבין שמהלוטו לא תצמח הישועה, והפסיק למלא את הטפסים. אולי בהגרלה על דירה הוא יזכה?

נאור שי שם-טוב | כיכר השבת |

אני מודה, אף פעם לא זכיתי בפרס הראשון בלוטו. פשוט אין לי את זה. זה מתחיל כך, אני לוקח לידי את הטופס בכדי למלא את הטור הראשון והיחיד, לא את כולו, כי בסך הכל רק כלי צריך לעשות. פריבילגיה של חרדים.

אני מתבונן במספרים, ומנסה לחשוב מה הכי הגיוני שיצא. למשל, מה ההסתברות שיצא 1,2,3, לעומת 1,4,7, האחרון יותר הגיוני. מה ההסתברות שיצא אחרי המספר 7, 8 או 9, לכאורה 9. אז בינתיים אפשר לסמן 1,4,7,9. וכך אני ממשיך לנתח ניתוחים להצליב מידע ולשרטט טיוטות, עד שיש לנו 14 מספרים הגיוניים מעל כל ספק.

לאחר שליחת הטופס, התוצאות מתחילות לזרום אל שולחן-המערכת. כל הניתוחים התחזיות והפרשנויות שלי ירדו לטמיון. מספר אחד בלבד עלה בחכתי מתוך 14 מספרים שבחרתי. על ניחוש מספר אחד לא מקבלים את הפרס הראשון, ובודאי כשאיני מצליח לנחש אף לא מספר אחד בהרבה מקרים אחרים. חבל שהמשחק אינו הפוך - לנחש אלו מספרים לא יעלו בגורל.

אחרי נסיונות חוזרים וכושלים, הבנתי שמכאן לא תצמח הישועה, והפסקתי לחלוטין למלא לוטו. זאת-אומרת לא ממש לחלוטין, מידי פעם פה ושם לעשות כלי, כמו שאומרים.

מה נזכרתי בלוטו אתם שואלים. ובכן אוטוטו עומדת להתקיים הגרלה על דירה מטעם ארגון ´הידברות´. האם אני משתתף? כן. צר לי, אני יודע שגם אתם משתתפים, אבל הדירה הולכת אלי. בשונה מההצלחות שלי בלוטו, כאן הסיכויים הרבה יותר גדולים. בלוטו הסיכוי הוא אחד לעשר מיליון.

אגב, שמעתי פעם מהפסיכולוג-החינוכי יחיאל יעקובסון, שאם היינו סומכים על סיכוי בכלל, לא היינו ממלאים לוטו, כיון שהסיכוי להיפגע בתאונה בדרך לדוכן הלוטו, גבוה יותר מלזכות.

נחזור לענין הזוכה בדירה. בינינו, למרות הסיכוי הגדול שלי לזכות, הזוכה לא יהיה נאור שי שם-טוב, מכיון שאין שם כזה. ובנוסף, מה ההסתברות שאכתוב אודות ההגרלה וגם אזכה בה?

תרשו לי להמר שהזוכה תהיה: גב´ כהן מירושלים או משהו כזה.

בהצלחה לכולם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר