מכתב הזמרים: למה הרב עובדיה יוסף לא חתם?

"היהדות הספרדית לא ידעה חרמות! היהדות הספרדית דרכה בקירוב ולא בזעקות גיוועלד!". חתימתם של גדולי הדור נגד תופעת הזמרים המחטיאים הם דווקא מהמגזר האשכנזי-ליטאי. ומדוע מרן הגר"ע יוסף לא חתם על המכתב? הגולש אוריע יצא לברר וחזר עם תשובה, חלקית לפחות (דעות)

יצחק עמאר | כיכר השבת |
הרב עובדיה יוסף (פלאש 90)

פרשת הזמרים ´´מחטיאי הרבים´´ לא יורדת מסדר היום בין לטוב ובין למוטב, חלוקות הדעות ביהדות הנאמנה על מאבק הזמרים, יש אומרים: ´´שהמאבק הזה מעלה אבק´´ ויש אומרים ´´שהמאבק הזה יציל את ילדינו´.

רציתי אני לדעת האיך נוכל כולנו לחנך את בנינו ובנותינו? האם על כל סערה שבאה הנני צריך לתת לה יחס או לא? האיך נדע שחתימתם של גדולי וצדיקי הדור נגד תופעת הזמרים אינן מזויפות? האם כל ´רב´ עסקן יגרור אחריו ציבור שלם ויענו כולם אמן?

ידועה האימרה המפורסמת ´´עשה לך רב והינצל מן הספק´´ חתימתם של גדולי הדור נגד תופעת הזמרים הם דווקא מהמגזר האשכנזי ליטאי, גדול הפוסקים הספרדים בדור הוא ללא כל ספק מרן הרש´´ל מאור ישראל שליט´´א איננו חתום על המכתב, מבירורים שעשיתי בפרשה אמר לי אחד מבניו של מו´´ר:

´´היהדות הספרדית לא ידעה חרמות! היהדות הספרדית דרכה בקירוב ולא בזעקות גיוועלד! היהדות הספרדית שאבי מנהיג זו דרך של אהבת חינם, קירוב לבבות בדרכיה דרכי נועם, ולא בפיזור עלונים וקריאות גנאי על יהודי טועה!

המשכתי להקשות על בנו של מרן: בסדר, מובן, אז מדוע מרן שליט´´א לא יוצא ואומר זאת בלווין בשידור ישיר? הרי הציבור מבולבל!!! הרדיו שמרן עומד בנשיאותו יש אנשים שקוראים לו קול בעורמה, אם זה לא מרידה וזילזול במרן אז מה זה נקרה זילזול?

בנו של מרן השיב לי: מרן לא רוצה להוסיף את אש המחלוקת! מרן לא רוצה להוסיף אש למדורה! הרי יגרם חילול שם שמים ברבים מפרשיה זו! טוב...גם זה הבנתי אבל נשארתי עם שאלה מאוד קשה והוספתי לשאול ולתהות: האם בציבור באשכנזי יכול לקום לו אדם ´רב עסקן´ ולומר לא מכניסים אותי לבית הרב אלישיב? הרי באותו יום הוא מנודה ומוחרם! האם בציבור האשכנזי ישבו שאננים ויאמינו לסיפורים על חשבון כבוד רבם? ברור שלא יקום ולא יהיה!!! על השאלה הזו כבר לא הייתה תשובה.

´האמת תהיה נעדרת´ זו לא המצאה, היום כולנו רואים בבירור, מדי יום ביומו המחלוקות גוברות בכלל ישראל ובפרט אצלינו בציבור היראים יסוד המחלוקות זה ´העסקנים´ שמנהלים את בתי גדולי הדור שליט´´א שלצערינו איננו יכולים להבחין מה דעת רבותינו הקדושים, {ראו לעייל פרשת ´´שובו בנים´´, שלא הוסיפה לנו כבוד}.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר