נמצא ויסקי מהמאה ה-19

שלושה בקבוקים של ויסקי מקינליי נדיר, שבוקבקו בשנת 1898, נמצאו מתחת לצריף המשלחת של ארנסט שקלטון, שניסה בשנת 1907 להגיע לקוטב הדרומי הוויסקי הוטס לסקוטלנד, כדי לשחזר את מתכון ייצורו, שאבד המבשלה העניקה חמש לירות שטרלינג למרכז למורשת אנטארקטיקה עבור כל בקבוק מקינליי, שמכרה בעקבות השחזור

אילוסטרציה (צילום: shutterstock)

מיוחד לחובבי ויסקי, מזקקת הויסקי הסקוטלנדית וויט אנד מקיי, הטיסה שלושה בקבוקי ויסיקי מיוחדים מאנטרטיקה לסקוטלנד בכדי ללמוד את המתכון המיוחד שלהם ולשחזר את הרכבם. כעת השיבה המבשלה את הבקבוקים.

חובבי הויסקי יוכלו לטעום את הויסקי - 'מקינלי' בטעמו המקורי, בדיוק כמו במאה התשע-עשרה.

לפני כחודש לאחר ששהו בבדיקה, החזיר ראש ממשלת ניו-זילנד ג'ון קיי באופן אישי את הבקבוקים למוזיאון למורשת אנטרטיקה (השייך לניו זילנד). הבקבוקים העוברו במטען מאובטח במטוס של חיל האוויר האמריקאי.

לא ידוע אם ראש הממשלה טעם מהויסקי העתיק, מכיוון שהוא השאיר את העניין לוטה בערפל, מה שקיי כן הסכים לומר לכלי התקשורת הוא כי "היה פיתוי גדול לטעום מהבקבוקים הישנים".

הויסקי הנדיר מקינלי, בוקבק בשנת 1898 לאחר שהתיישן חמש- עשרה שנה. שלושת הבקבוקים היו במטמון של שלושה ארגזי ויסקי של שני ארגזי ברנדי שהוטמנו מתחת לצריף של משלחת מחקר לקוטב הדרומי.

המשלחת בראשו של ארנסט שקלטון נכשלה בנסיונה להגיע לקטוב הדרומי, אך לפחות בקבוקי הויסקי נשתמרו היטב בתנאי מזג האוויר בקוטב, וכך הגיע לידנו האוצר שהוטמן משתחת לצריף העיקרי במחנהו של שקלטון.

המטמון נמצא רק בשנת 2010. החוקרים מצאו אותו במצב נהדר, וכעת המתכון לייצורו שאבד מזמן נרכש על ידי מבשלת ווייט אנד מקיי שרכשה את הזכויות לייצר את הוויסקי.

מבשלת וויט אינד מקיי העניקה למרכז למורשת אנטרטיקה חמש לירות שטרליג על כל בקבוק מקינליי שמכרה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר