מענה תחבורתי

תכנית הרכבל לכותל אושרה, הועברה לממשלה

תכנית הרכבל לכותל אושרה ע"י הוועדה לתשתיות לאומיות והועברה לאישור הממשלה. הרכבל יאפשר הסעת 3,000 נוסעים בשעה לכל כיוון, וינוע במהירות של 21 קמ"ש (תיירות)

(צילום: הרשות לפיתוח ירושלים)

הוועדה לתשתיות לאומיות אישרה להעביר את תכנית הרכבל לכותל המערבי לאישורה של הממשלה. לאחר הקמתו, עתיד הרכבל להשתלב במערך הסעת ההמונים ויאפשר הסעת 3,000 נוסעים בשעה אחת לכל כיוון, וינוע במהירות של 21 קמ"ש.

אחד היתרונות המרכזיים של הרכבל הוא זמן ההקמה הקצר, שהקמתו לא תפגע בשגרת החיים בעיר. הוא אינו גורע נתיבים מכלי תחבורה אחרים ועלות הקמתו זולה באופן יחסי.

זמני הנסיעה ברכבל קבועים והוא אמצעי תחבורה ירוק וידידותי לסביבה המפחית רעש וזיהום אוויר וחוסך פקקים המתאים לטופוגרפיה המיוחדת של האגן הדרומי של העיר העתיקה.

במקביל, יגדיל הרכבל את המרחב הציבורי של הולכי הרגל - בשגרה כמו גם באירועים המחייבים הגדלה וגמישות בקיבולת המבקרים באזור. מדובר בגישה קלה ונוחה לתושבי העיר העתיקה ולכ-135 אלף מבקרים, תיירים וסוחרים הפוקדים את האזור בשבוע שגרתי, ללא אירועים מיוחדים.

ברשות לפיתוח ירושלים מציינים: "אישור התוכנית בוועדה הלאומית לתשתיות, לאחר שמיעת כלל ההתנגדויות, הנו אבן דרך משמעותית בקידום פרויקט חשוב זה. שילוב הכוחות ושיתוף הפעולה שבין העירייה לבין משרד ירושלים ומורשת יחד עם משרד התיירות אפשרו תהליך תכנון מסודר ואת קידומו המוצלח לטובת ציבור מגוון שחי בעיר ומבקר בה. כחלק מתפיסת הפיתוח של העיר, הרכבל יאפשר הפחתה משמעותית בעומסי התנועה סביב העיר העתיקה ויגביר את הנגישות לאזור עבור תושבים, תיירים וסוחרים כאחד".

לדברי ראש העיר ירושלים, משה ליאון, "הרכבל יאפשר למיליוני המבקרים בכותל המערבי להגיע בדקות ספורות ממרכז העיר, ולחוות את יופיה של בירת ישראל גם מלמעלה".

"התושבים והתיירים המגיעים לאורך כל ימות השנה לכותל ולעיר העתיקה יוכל ליהנות מנסיעה ברכבל ומשם לסייר בכל רחבי העיר העתיקה. הדבר יגביר את הנגישות, יעניק חוויה מיוחדת והנאה לתושבים ולמבקרים בעיר. לצד זה, מדובר באטרקציה תיירותית חדשנית וייחודית".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר