פרשת "סאן דור"

וועדת הרבנים מזהירה את אל על: "אל תפרו קדושת השבת"

ב"וועדת הרבנים למען קדושת השבת מגיבים לדיווחים על ההסדר המתגבש ב"אל-על", בעקבות פרשת "סאן דור": "אם אל-על תנסה לפרק את החבילה שבנתה עם הציבור החרדי לאורך תקופה, זו היה בעיה", אמרו היום ל"כיכר השבת" ● "נשב עם ראשי החברה ונשמע אותם. אחר כך נלך אל גדולי ישראל" (ארץ)

יוני גבאי | כיכר השבת |
אילוסטרציה (פלאש 90)

בעקבות הדיווחים בכלי התקשורת כי חברת "אל-על" צפויה לחדש את הטיסות בשבת, כתחליף לחברת "סאן דור", ב"וועדת הרבנים למען קדושת השבת" משגרים מסר ברור לחברה: אל תהרסו את היחסים המצוינים עם המגזר החרדי, במחי החלטה אחת.

עד כה, "סאן דור" הפעילה טיסות בשבת משום שנחשבה לחברת תעופה נפרדת מאל-על. בכך אל-על נמנעה מלטוס בשבתות וחגים והצליחה לשמור על הצביון הממלכתי שלה.

אלא שבעקבות החלטת רשות התעופה האזרחית לשלול את רשיונה של "סאן דור", בוחנים באל-על כמה אפשרויות, בהן גם הפעלת הטיסות על-ידי אל-על עצמה.

גורם ב"וועדת הרבנים" אמר הבוקר ל"כיכר השבת" כי "מנכ"ל אל על יצא בהצהרה בסוף השבוע האחרון, שאל-על תימנע מחילול השבת. הוא אמר שאל על תשמור על השבת, כפי שהיה עד כה.

"במידה ואל-על תפנה לדרך אחרת, נשב עם ראשי החברה ונשמע את דבריה, ואם חס ושלום הם יילכו בדרך הזאת, אנחנו נלך אל גדולי ישראל ונפעל לפיהם.

"אם אל-על תנסה לפרק את החבילה שבנתה עם הציבור החרדי לאורך תקופה", מבהיר הגורם, "זו תהיה בעיה. הם כרגע במצב מצוין עם הציבור החרדי, אם הם יפרו הסכמים בגלל "סאן דור" זה יהיה דבר חמור מאוד מבחינתם".

לדברי הגורם, בידו מידע שחברת "אל-על" לא תחלל את השבת, בכל מחיר.

ובכל זאת, מבהירים אנשי "וועדת הרבנים", "אנחנו לא יכולים לדעת מה עומד מאחורי הדברים. החברה התחייבה שלא לטוס בשבת. אם זה ישתנה, זה יהיה חמור מאוד".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר