יוצאים לטייל: נוף מכשף במכתש רמון

הנוף במכתש רמון הוא מכשף, גבעות חול עד האופק, והצבעים המדבריים יחד עם השמש הקופחת הם כר נפלא ל'פטה מורגנה' אך גם, לטיולים שהם חוויה חד פעמית באיזור המכתש אינספור מסלולי טיול, אפשר לצאת לכמה ימים וללון במכתש, אפשר לצאת לטיולים רגליים, רכובים, וסתם להגיע לאתרי האטרקציות העיקריים ברכב

נוף המכתש (צילום: ויקפדיה)

הנוף במכתש רמון הוא מכשף, גבעות החול עד האופק, והצבעים המדבריים יחד עם השמש הקופחת הם כר נפלא ל'פטה מורגנה' אך גם לטיולים שהם חוויה חד פעמית.

באיזור המכתש אינספור מסלולי טיול, אפשר לצאת לכמה ימים וללון במכתש, אפשר לצאת לטיולים רגליים, רכובים, וסתם להגיע לאתרי האטרקציות העיקריים ברכב.

אנחנו מציעים לכם את מסלול הטיול הסטנדרטי, אורכו כ- 12 ק"מ ומתפרס על פני 6-7 שעות, אך הוא טומן בחובו פתרון לעצלנים - לכל האטרקציות העיקריות במסלול אפשר להגיע על ידי הליכה של כמה מאות מטרים על הכביש.

ישנם גם נקודות מוצא לאלו שזיעה וטיול לא הולכים אצלם יחדיו, כמה ירידות קצרות מהרכב ותגלו עולם חדש.

המכתש הוא שמורת טבע מטופלת היטב - השילוט מצויין, הדרכים מסודרות, נקיות וברורות. חלק מהשבילים שבעבר רק בעלי רכבי שטח אימתניים יכלו לסייר בהם, הורחבו ושופצו כך שכל בעל יונדאי יכול לסייר בין הצוקים בלי חשש.

מכתש רמון - מסלול טיול

צאו ממרכז המבקרים לכיוון טיילת אלברט. לאחר כ-500 מטרים, תראו שביל מסומן בירוק, לכו עם השביל ורדו בפנייה שמאלה למטה, לכיוון המכתש. השביל הזה נקרא 'מעבר העמודים' על שם קיר המצוק עליו עומד השביל שנראה מבוקע כולו על ידי סדקים מאונכים כסידרה של עמודים (מלמטה למעלה המראה מרשים הרבה יותר).

לאחר חצי שעה של הליכה, במדרון תלול תגיעו אל קרקעית המכתש. מי שמעוניין בטיול קצר רק כדי 'טעימה' יפנה מן המסלול הירוק למסלול הכחול עד לבית ספר שדה הר-נגב. שם אפשר להפגש עם הרכב ולדלג בין האטרקציות בסביבה.

מסלולינו ממשיך על השביל הירוק, לאחר קילומטר של הליכה תגיעו לגבעה שעליה אבנים בצבע ירוק-שחור מרהיב. גבעה זו קרוייה בשם 'גבעת הפריזמות', וזאת על שום מה? משום שחלק מהאבנים - עקב תהליכים גיאולוגים - נראות כמנסרות מדוייקות. המראה דומה לעמודי הסלע המקיפים את בריכות המשושים והזוויתן ברמת-הגולן.

למרגלות גבעת הפריזמות ישנה שוב הצטלבות שבילים - מי שימשיך על השביל המסומן ירוק יגיע אל ה'נגריה' גבעה עליה פזורים אלפים מאבני המנסרה. אל 'הנגריה' אפשר להגיע גם עם הרכב: ממצפה רמון יורדים בכביש 40 ובין סימוני ק"מ 91-92 פנו מהכביש ימינה אל דרך עפר טובה, לאחר כמה מאות מטרים תגיעו לחניון מסודר. טיילת עץ מקיפה את גבעת המנסרה, כך שתוכלו להנות מהנוף ללא מאמץ רציני.

אנחנו ממשיכים בטיול הרגלי מגבעת הפריזמות בשביל המסומן באדום, לאחר כחצי שעה נגיע לאפיק הרחב של נחל עפיפון. הערוץ יפה ומכיל צמחים מדבריים מעניינים. הפסקת קפה מתחת לעץ שיטה שמסביבכם צמחייה מדברית זו החוויה האולטמטיבית. גם מכאן אפשר לחזור לכביש בדרך עפר המסומנת בשחור (הדרך פונה שמאלה).

אנחנו לא מתעצלים וממשיכים במסלול הרגלי על השביל המסומן באדום, השביל יוביל את המטיילים אל שן רמון. זוהי הגבעה הנשאה ביותר במכתש שמה ניתן לה בגלל צורתה המשוננת. העלייה אל גג הגבעה היא קשה, אך הנוף שנשקף מן הגבעה סוחט קריאות התפעלות, חובבי נוף מושבעים? שנסו מותניים.

משן רמון נרד במסלול המסומן בכחול אל ערוצו של נחל נקרות, נסיים בקיר האמוניטים. האמוניטים, הם חלזונות ימיים שהתאבנו ונשארו בקירות הסלע, מטיילים ברברים (משום שאינם מבינים את הערך האדיר של החלזונות) עקרו חלק מן הייצורים הללו, אבל עדיין נשאר קיר מרוצף מאובנים. גם אל הקיר אפשר להגיע ישירות מהכביש: קרוב לק"ק 84 שוב על כביש 40 יש שילוט בצד הכביש, הליכה של מספר דקות תוביל אתכם למחזה נדיר זה.

פרטים נוספים

טלפון: 08-6588691/8. מרכז המבקרים סגור כעת לרגל שיפוצים, ניתן להתעדכן באתר רשות הטבע והגנים, במידה ויהיו שינויים.

איך מגיעים למכתש רמון - מפה

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר