מסלול: טיול למערות קומראן

מערות קומראן, כאן שכנה לה בדד בלב המדבר באיזור צחיח וייבש כת מרתקת - האיסיים, או בעגה איסיית 'בני האור'. כאן נמצאו תפילין בני 2,000 שנה הקרובים ביותר לשיטת רש"י ורבנו תם, וכאן נמצאו אלפי מגילות העתיקות ביותר, בהם הטקסט העתיק ביותר של התנ"ך וספרים חיצוניים אחרים.

המפל בדרך למערות בהם התגלו המגילות (צילום: פלאש 90)

מערות קומראן, כאן שכנה לה בדד בלב המדבר באיזור צחיח וייבש זה כת מרתקת - האיסיים, או בעגה איסיית 'בני האור'. מאדמתה של קומראן הוציא יגאל ידין תפילין בני 2,000 שנה הקרובים ביותר לשיטת רש"י ורבנו תם, וכאן נמצאו אלפי מגילות העתיקות ביותר, בהם הטכסט העתיק ביותר של התנ"ך וספרים חיצוניים אחרים.

חייהם של בני האור מיוחדים במינם, הסרט שמוקרן במרכז המבקרים מוביל אותנו 2,000 שנה אחורה אל חיים אחרים חיים מלאי אידיאולוגיה פסולה ואולי מוזרה אך אנשיה האמינו בה אמונה חזקה ועיוורת שהובילה אותם להתנתק מן העולם כולו.

מערות קומראן - מסלול טיול

החוויה בגן הלאומי קומראן היא מעניינת ומרתקת בפני עצמה, אך אם אתם חובבים ספורט אתגרי אתם מוזמנים לגלוש בצוקי קומראן. כאן אנחנו מביאים לכם מסלול טיול אל הצוקים אך אל תוותרו על מרכז המבקרים.

מול הכניסה לשמורה (בצידה השני של הפנייה ימינה מכביש 90, ראו מפה) נמצאת תחנת אוטובוס חפשו מעט ותמצאו את שביל המטיילים המסומן בשחור זה המעלה שיליך אתכם עד לראס-פשחה, ובעברית - ראש צוקים. העלייה קשה וסוחטת מאמץ (אינה מתאימה לילדים) אך גם סוחטת קריאת התפעלות כשעומדים על ראש הצוק וצופים לנוף המהמם הנשקף. בסוף העליה ישנה סככה שהוקמה על ידי רשות הטבע והגנים, החליפו כוחות והמשיכו.

סיימתם להתרשם מהנוף? כעת צאו לכיוון צפון הרחבה ראו שביל המסומן אדום והמשיכו עימה לאורך מצוק ההעתקים. דרך זו מהווה גבול בין שמורת מצוק ההעתקים לבין שטחי אימונים של צה"ל, אל תגלשו מערבה ללא תיאום עם צה"ל".

בחורף תוכלו לראות כאן עדרי יעלים בסמוך לקו המצוק. המשיכו עם הדרך עוד ארבעה קילומטרים עד שתגיעו לירידה לכיוון נחל קומראן (אם אתם מתפלאים מדוע מסלולי טיול רבים בנגב נקראים על שם נחלים, כדאי שתצאו עם ציידי שטפונות מנוסים אל הטבע בחורף ותבינו. בנחל קומראן במיוחד מתרחשים שטפונות מידי שנה, מראה המים השוצפים בכחוח אדיר וצונחים בעוצמה מראש המפל ונשברים על תחתית האפיק לא ישאירו אצלכם ספק כי מדובר בנחל). הירידה מסומנת בירוק והיא מעט תלולה.

כשמגעים למפל הגדול של נחל קומראן, אפשר לראות את קומראן העתיקה, המשיכו לאורך אמת המים העתיקה המובילה אל העיר, זהו הגעתם לגן לאומי קומראן, שווה לצפות בעתיקות וללמוד את סיפורה של כת האייסים המרתקת שחייה ופעלה במקום. אפשר לראות גם את קטעים מן המגילות הגנוזות, והסברים עליהם.

גן לאומי קומראן - שעות פתיחה

אפריל - ספטמבר: 8:00-17:00
אוקטובר - מרץ: 8:00-16:00
בימי שישי וערבי חג: 8-15

הכניסה לשמורה נסגרת שעה לפני שעות הסגירה הרשומות מעלה

פרטים נוספים

טלפון: 02-9942235. 

גלישת צוקים (סנייפלינג) - מותרת בחורף עד השעה 10:30 בבוקר, בלבד ובקיץ עד 12:00 בצהריים לאחר השעות הללו לא תותר גלישת צוקים.

איך מגעים למערות קומראן - מפה

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר