עד פסח זה יעבור?

מה תאכלו עם הגפילטע פיש? מחסור עולמי בחזרת

מגדל החזרת הגדול ביותר בעולם הודיע השבוע על מחסור כללי בעונה הקרובה, בשל תנאי מזג האוויר. בישראל, בודדים בלבד מגדלים חזרת ונראה כי מחירו יעלה משמעותית (כלכלה)

(צילום: שאטרסטוק)

"סילבר ספרינג", אחד ממגדלי החזרת הגדולים בעולם, הודיע השבוע השבוע על מחסור כללי בשורש החזרת בעונה הקרובה.

רוב שטחי הגידול של הירק ממנו מכינים את החריין המסורתי הנאכל ליד הגפילטע פיש, נמצאים בוויסקונסין, בצפון מזרח ארצות הברית.

מזג אוויר קשה, שקד את האזור בחודשים האחרונים, סתיו עמוס בגשמים, שיטפונות שנגרמו משלגים שנמסו וקרה מוקדמת שהקפיאה את האדמה לחלוטין - גרמו למחסור.

בנוסף, החורף הקודם הסתיים מאוחר והיה קר מאוד בכל האזור, כך שהאדמה נשארה מאוד רטובה ובוצית במהלך האביב, ומה שתרם לכפור הנוכחי להקפיא אותה בשלב מוקדם.

למרות שזרעו כמות גדולה יותר של חזרת משנה שעברה, לא הספיקו לקטוף אותה לפני השלגים הגדולים של נובמבר, מה שבעצם גרם ל-900 טון של חזרת להילכד מתחת לאדמה הקפואה.

יצוין כי גם בישראל ישנם מגדלי חזרת, אך הם בודדים המייצרים כמות קטנה יחסית. עד כה, היו מייבאים לישראל כמות גדולה של חזרת מידי שנה, אך כאמור בעולם יש מחסור בשורש החריף.

אחד המגדלים בישראל, שניר איזנבנד מכפר חסידים, טען בעבר כי התחרות מול הייבוא גורמת לו לקושי בשווי הכספי של גידול החזרת.

בראיון ל'דבר' הסביר כי שותלים את השתיל ידנית, וכי הוא צורך כמות גדולה של מים: קרוב ל-1400 קוב. ההערכה היא כי כעת, בעקבות המחסור בעולם, גם מחיר החזרת בישראל צפוי להתייקר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר