'סנדי' מכה • שידור חי

צפו: הוריקן סנדי מכה בניו-יורק

סופת 'סנדי' הגיעה סמוך לשעה 02:00 בלילה, שעון ישראל, לחוף המזרחי. מים בגובה 3 מטר במנהטן, מספר ההרוגים בסופת הענק עומד כעת על 16 בני אדם. 5 מיליון בני אדם ב-11 מדינות נותקו מזרם החשמל בעקבות 'סנדי' המלווה ברוחות של כ-130 קמ"ש • תיעוד וידאו ותמונות (בעולם)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום וידאו: כיכר השבת, תמונות: כיכר השבת וצילום מסך)

סופת ההוריקן 'סנדי' הגיעה סמוך לשעה 02:00 בלילה לחוף המזרחי של ארצות-הברית, והכתה בעוצמה. ברוקלין מוצפת במים ובמנהטן המים הגיעו לשיא בגובה של 4 מטרים וכעת הם החלו לרדת.

בניו-ג'רזי נהר שני בני אדם שנפגע מעץ שקרס על מכונית בעקבות הסופה. ברובע קווינס בניו-יורק נהרג אדם נוסף, כבן 30, מעץ שקרס על ביתו. 10 בני אדם נוספים נהרגו במדינות מרילנד, פנסילבניה, קוניטקט ומערב וירג'ינה. בנוסף, בבניין שנפגע מהסופה (גם הוא בניו יורק) לא היו נפגעים.

עד כה כחמישה מיליון בני אדם ב-11 מדינות נותרו בלי חשמל, מתוכם אלפי משפחות חרדיות, לפי הדיווחים בשעות האחרונות, סופת ההוריקן סנדי הגיעה לניו ג'רזי כשהיא מלווה ברוחות במהירות של כ-130 קמ"ש.

בית החולים NYU Tisch בניו יורק פונה לאחר שהחשמל בו הופסק. כ-200 חולים הועברו באמצעות עשרות אמבולנסים לבתי חולים אחרים בניו יורק.

בתוך כך, הרכבת התחתית בניו יורק הוצפה גם היא. לפי הדיווחים, מדובר בשיא של גובה הגלים שנרשמו איי פעם בניו יורק.

הקהילות החרדיות בברוקלין נערכו בימים האחרונים לקראת הסופה הגדולה.

ארגון השומרים בבורו פארק מדווח כי עמודי חשמל רבים נפלו בשדרה ה-19 וכן בשדרה ה-16 וברחובות נוספים שבשכונת בורו פארק, וכי המשטרה המקומית מבקשת מהתושבים שלא לצאת מהבתים וכמובן לא להתקרב לאזורים בהם נפלו עמודי החשמל.

אלחנן שטראובר מארגון השומרים בקראון הייטס סיפר בשיחה ל'כיכר השבת' מניו יורק: "המצב כאן מפחיד, אנשים לא יוצאים מהבתים הרחובות שוממים מאדם, אנשים מסתגרים בבתים לאחר שאגרו כמויות גדולות של מזון ואוכל ב'שימורים', כמו כן כולם כאן הצטיידו בפנסים וסוללות עקב החשש מהפסקות חשמל, כנראה זה יקרה בהמשך הערב, שהחשמל יפסק לזרום כאן".

יחיאל סלמנוביץ , תלמיד ישיבה מהארץ שלומד בבורו פארק סיפר בשיחה ל'כיכר השבת': "אנחנו לא יוצאים משטח הישיבה, כל הישיבה סגורה עם פלטות של עצים, את החלונות אטמנו בסרטי הדבקה מחשש שיתנפצו עקב הרוחות העזות שיש כאן, אנחנו עדיין נמצאים רק בתחילתה של הסופה שעדיין לא הגיעה לכאן, אנחנו חוששים ממה שעלול להתרחש בהמשך הלילה, המשפחות שלנו בארץ דואגים מאודף אנחנו לא מצליחים ליצור קשר תמיד יש כאן בעיות במערכות הטלפון והקליטה".

נמרוד דביר כתב ynet דיווח מניו-יורק כי"העיר הפכה לעיר רפאים של ממש".

מוקדם יותר דיווחנו כי תלמודי התורה, הישיבות והכוללים נמצאים במתכונת חירום, כאשר הלימודים בתלמודי התורה הסתיימו היום בשעה 13:00 בזמן שבתי הספר הכלליים ביטלו לחלוטין את ימי הלימודים.

החנויות ומרכז העסקים בשכונות החרדיות כמו בכל ניו יורק סגורים משעות הלילה אמש, והתושבים נערכו מבעוד מועד בקניות של קמח ומים, פנסים ובטריות לקראת הפסקת חשמל שצפוייה להיות בעקבות ההוריקן.

אולמות השמחה הודיעו לכל מי שקבע שמחות להקדים את השמחות לשעות הצהריים המוקדמות או לדחות אותם לימים שלאחרי הסערה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר