בסין טוענים: חוכמת היהודים - מחלה

אנטישמיות? בסרטון סיני נטען כי חוכמת העם היהודי נובעת ממחלה נוירולוגית, בסיומו של הסרטון, אומרת דמות האנימציה שמופיעה בו: "חוכמה היא מחלה, אני לא חולה" (בעולם)

יוסף פאר | כיכר השבת |
מתוך קטע הוידאו (צילום מסך)

אנטישמיות?: סרטון אנימציה שאילולי היה מופץ באירופה היה מוסר מטעמי אנטישמיות, טוען לא פחות ולא יותר, כי חוכמתם של בני העם היהודי הינה עקב מחלה נוירולוגית.

"כולנו אותו הדבר, אז למה אני לא חכמה כמו היהודים?" שואלת צעירה בתחילת הסרטון.

הצעירה זוכה למענה "קודם כל היהודים מתחילים לחנך את הילדים שלהם עוד כשהם ברחם, אמהות בהריון פותרות כל הזמן תרגילים במטמטיקה, שלהם עוד כשהם ברחם" טוען הדובר.

לאחר שהצעירה טוענת כי גם אימה שלה חינכה אותה עונה הדובר: "בכן, לימוד שפות זה דבר שמסייע רבות לאינטלגנציה, כל הילדים היהודים מבינים שלוש שפות, עברית, ערבית, ואנגלית".

לאחר שהצעירה עונה כי גם היא יודעת מספר שפות עונה הדובר: "כל היהודים חייבים לנגן בפסנתר ובכינור, בהתאם לעמדותיהם של מדענים יהודיים, שקבעו שמוזיקה ממריצה את פעילות המוח".

כשגם כאן הוא נענה בטענה שהפרט קיים גם אתל הצעירה ששואלת מדוע היא אינה חכמה עונה הדובר: "ילדים יהודיים משתתפים גם בהרבה תחרויות ספורט, כמו למשל ירי בחץ וקשת, היהודים מאמינים שזה מאמן אותם להיות רגועים ומרוכזים".

ואז, לאחר שגם לפרט זה נמצא מענה אצל הצעירה, שולף הדובר את הטיעון המזלזל, לפיו חכמת היהודים הינה מחלה נוירולוגית. "ובכן, יש איזו טענה אחת ששנויה במחלוקת, שאומרת שהחוכמה של היהודים היא בעצם מחלה".

"על פי מאמר שהתפרסם בכתב העת של אוניברסיטת קיימברידג' החוכמה היהודית מקורה במחלה נוירולוגית שנגרמת מסיבות גנטיות".

"חוכמה היא מחלה, אני לא חולה" אומרת בסיומו של הסרטון הנערה שפותחת אותו בשאלה מדוע היא לא חכמה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר