מי יזכה בקול החרדי של ניו יורק?

המירוץ לראשות עיריית ניו יורק: ביל תומפסון, שהחמיץ את הבחירות ב-2009 לטובת מייקל בלומברג מנסה לגייס לטובתו פעילים חרדים, לאחרונה, נפגש תומפסון עם סדרת עסקנים חרדים וביקש את תמיכתם: "תומפסון הוא חבר" אמר איש עסקים חרדי. יצויין, כי גם בפעם הקודמת זכה תומפסון לתמיכת החרדים (חדשות,עולם)

יוסף פאר | כיכר השבת |
ביל תומפסון, יזכה לתמיכת החרדים? (צילום: מתוך ויקיפדיה)

המירוץ לראשות עיריית ניו יורק מתחמם, והמועמדים השונים מנסים לחזר אחר הקול היהודי החרדי.

ביל תומפסון, אחד המועמדים לתפקיד, ערך לאחרונה סדרת מפגשים עם עסקנים בקהילה החרדית, במטרה לזכות בתמיכתם של היהודים החרדים.

לאחרונה אמר תומפסון, כי "יש לי דיאלוג עם הקהילה האורתודוקסית, אם אבחר כראש העיר, יש לי קשרים ארוכי שנים עם העולם החרדי".

תומפסון ידוע במשך שנים כאדם המקורב לקהילה החרדית בניו יורק, הוא נלחם בעבר למען אספקה של ציוד ומחשבים לישיבות חרדיות בניו יורק, ואף סייע בהשגת הסעות לבתי ספר חרדיים.

כאמור, לאחרונה ערך תומפסון, שהפסיד את הבחירות ב-2009 לטובת מייקל בלומברג, סדרת פגישות עם גורמים בקהילה החרדים שמונה כ-30.000 קול.

באחד מביקוריו בשכונת קראוון הייטס אמר תומפסון: "זה נהדר לראות כיצד קראון הייטס נראית עכשיו. ההתקדמות והשינויים שהתרחשו כאן הם גדולים, אני הולך להיות ראש העיר, ואדאג שלעולם לא נחזור לימים הרעים ההם".

אחד מאנשי העסקים החרדיים איתם נפגש תומפסון לאחרונה בארוחת בוקר אמר: "יש הרבה אנשים בקהילה היהודיה האורתודוקסית, שמרגישים שמערכת היחסים שלנו עם העירייה, הייתה יותר טובה עם ביל היה זוכה בבחירות, חברים טובים קשים למצוא, וביל תומפסון הוא חבר". אמר איש העסקים החרדי שציין, שתומפסון אינו מבקש תרומות פוליטיות ועוזר לכל מי שפונה אליו לבקשת עזרה.

ג'ונתן גרינשפון, מי שהריץ את קמפיין הבחירות של תומפסון בשנת 2009, אמר כי "המנהיגים היהודים רוצים לדעת האם האדם הזה מקבל אותנו? האם הוא מבין אותנו ואת הצרכים שלנו?, וזה תומפסון, שאמינותו - היא שם דבר, ללא ספק" אמר הקמפיינר.

כזכור, גם בבחירות בשנת 2009, זכה תומפסון לתמיכת חלק מהמגזר החרדי. אולם למרות זאת הפסיד לראש העיר היהודי מייקל בלומברג.

הסיבה לתמיכה אז היתה עקב הרושם החרדי על בלומברג אותו נהגו לכנות בקהילה החרדי "נתניהו האמריקני". וזאת בשל מסכת של קיצוצים שהוא אחראי להם אשר פגעו קשות במשפחות ברוכות הילדים ובתקציבים חיוניים נוספים של מוסדות התורה המתקשים לעמוד בנטל.

"בלומברג לא מבין את החרדי בדיוק כפי שעשיר לא מבין את העני", אבחן אז הרב בנימין ברבר, מעסקני באבוב, בשיחה עם עיתון 'בקהילה'.

יצויין, כי בבחירות האלו, נראה כי השגת תמיכתם של החרדים בתומפסון תהיה מלאכה קלה יותר, בפרט לאור העובדה שמייקל בלומברג נחשב בקדנציה האחרונה למי שלא ממש הסתדר עם הקהילה החרדית, כשהדבר מתבטא בעיקר בנושא גזירת המילה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר