איראן: חשש למאות הרוגים ברעידת אדמה הקשה מזה 40 שנה

רעידת אדמה הקשה ביותר מזה 40 שנה הורגשה באיראן ובמדינות המפרץ השכנות. על פי הדיווחים האיראנים הרעידה הייתה בעוצמה של 7.5 דרגות וקיים חשש כי מאות נהרגו. החברה הרוסית שבנתה את הכור הגרעיני בבושהר הודיעה כי אין חשש כי הכור הגרעיני ניזוק (בעולם)

סוכנויות הידיעות | כיכר השבת |
רעידת האדמה העזה ביותר מזה 40 שנה (צילום אילוסטרציה: shutterstock)

רעש אדמה קשה ביותר זיעזע את איראן: ן רעידת אדמה חזקה ביותר הורגשה היום (ג') באיראן ובמדינות המפרץ הפרסי, בשעה 13:44. כך עולה מדיווחי המרכז הגיאולוגי האמריקני.

האיראנים מדווחים כי רעידת האדמה הייתה בעוצמה של 7.5 דרגות בסולם ריכטר. עוד עולה מהדיווחים האיראנים כי לפחות 40 נהרגו ברעש האדמה היום, באיזור בו היה מרכז הרעש - בדרום מזרח איראן על הגבול עם פקיסטן.

הרעידה אירעה בעומק 120 ק"מ מתחת לאדמה והורגשה בערי פקיסטן ואפילו בניו-דלהי בירת הודו. גורם איראני רשמי הודה כי מדובר ברעידת האדמה הקשה ביותר שפגעה באיראן מזה 40 שנה.

למרות דיווחים כי הכור הגרעיני בבושהר ניזוק, הודיעה החברה הרוסית שבנתה את הכור הגריעני כי אין חשש לפגיעה בכור.

מספר ההרוגים הראשוני הוא כאמור עומד על כמה עשרות הרוגים, אך מכיוון שבתים רבים בנויים מבוץ והתשתיות באזור הרעידה מיושנות מאוד, הסכנה לקריסת המבנים ועלייה במספר ההרוגים היא מוחשית. ואכן, עדכונים לא מאומתים מדווחים כי קיים חשש כי מאות נהרגו ברעידה הקשה.

איראן ממוקמת באיזור פעיל מאוד מבחינה ססמית, ומדי יום מתרחשת רעידת אדמה קלה באזור. רק לפני כשבוע התרחשה רעידת אדמה בעוצמה של 6.2 דרגות וקטלה כ-30 בני אדם והותירה 800 פצועים.

למרות שהרעידה הנוכחית היא החזקה מזה 40 שנה, רעידת אדמה קלה יותר שהתרחשה במרכז העיר באם באיראן גבתה כ-26 אלף קורבנות, עוצמת הרעידה הייתה 'רק' 6.6 דרגות בסולם ריכטר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר