הצבא המצרי הציב למורסי אולטימטום של 48 שעות לפתור את המשבר

לאחר הפגנת המיליונים אמש, הציב היום הצבא המצרי אולטימטום לנשיא מוחמד מורסי, ודרש ממנו להיענות לדרישות העם המצרי: "אם דרישותיו של העם המצרי לא יתממשו במהלך פרק הזמן הזה, נהיה חייבים בהתבסס על אחריותנו הלאומית וההיסטורית ומתוך כבוד לדרישות העם המצרי הדגול להודיע על מפה עתידית ועל צעדים שנפקח על ביצועם" נאמר בהודעת הצבא (חדשות, בעולם)

ב. ניסני | כיכר השבת |
תמונת מוחמד מורסי, הנשיא המכהן במצרים (צילום ארכיון: פלאש 90)

המהומות במצרים: הצבא המצרי מתייצב לצד ההמונים שיצאו להפגין נגד הנשיא המכהן מוחמד מורסי ודרשו את הדחתו, בהודעה שפרסם הצבא המצרי נאמר, כי ניתנו לפוליטיקאים 48 שעות להיענות לדרישות העם המצרי.

את ההודעה על האולטימטום הציג מפקד צבא מצרים, שהבהיר כי הצבא לא יתערב בפוליטיקה ממשלתית במדינה הערבית.

האולטימטום הקורא לנשיא המצרי לספק מענה לדרישות העם במצרים, מגיע לאחר ההפגנות שקיימו אמש (ראשון) מיליונים ברחבי המדינה, כאשר ההפגנה המרכזית נערכה בכיכר תחריר הזכורה מההפגנות לפני מספר שנים, שגרמו להדחתו של הנשיא הקודם חוסני מובארק.

צפו: אזרחים מצריים מפגינים, אמש (צילום: מתוך יוטיוב)

"בזבוז זמן נוסף יביא לעוד פילוג שאנחנו הזהרנו ומזהירים ממנו" נאמר בהודעת צבא מצרים שדרשה מהנשיא מורסי שלא להתעלם מדרישות העם, כפי שנעשה לאחר האולטימטום הקודם שהציג הצבא למשטר.

מפקד צבא מצרים הזהיר את הנשיא מורסי, ואמר כי באם לא יינתן מענה לדרישות אזרחי המדינה המזוהים עם האופוזיציה בתוך 48 השעות שהוקצבו, הרי שהצבא יקבע מפת דרכים חדשה ועצמאית, שתקבע את עתידה של המדינה הערבית.

"אנחנו מזהירים את כולם כי אם דרישותיו של העם המצרי לא יתממשו במהלך פרק הזמן הזה, נהיה חייבים בהתבסס על אחריותנו הלאומית וההיסטורית ומתוך כבוד לדרישות העם המצרי הדגול להודיע על מפה עתידית ועל צעדים שנפקח על ביצועם בהשתתפותם של כל הזרמים הלאומיים ובין היתר הצעירים שהם היו ועדיין המנוע של מהפכתם המהוללת" נאמר בהודעת צבא מצרים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר