קהיר: 500 הרוגים במאבק בין הצבא לתומכי מורסי

החרפה במאבק בין הצבא המצרי לתומכי הנשיא המודח מוחמד מורסי. על פי דיווחי האחים המוסלמים, 500 מפגינים נהרגו בפינוי • האם מצרים לקראת מלחמת אחים? (בעולם)

שושי מילר | כיכר השבת |
(צילום: פלאש 90)

הסלמה חריפה בעימות בין ה'אחים' לצבא במצרים: האחים המוסלמים טוענים היום (ד') כי 500 בני אדם נהרגו ורבים נפצעו, מירי של הצבא המצרי על מחנה האוהלים של המפגינים במסגד ראבה אל-עדאוויה ובכיכר א-נהדה.

כוחות הביטחון במצרים החלו הבוקר בפינוי מוקדי המחאה של תומכי "האחים המוסלמים", והפינוי הפך לאלים.

הטלוויזיה המצרית הרשמית ומשרד הבריאות מכחישים את דיווחי האחים המוסלמים, ועד לרגע זה טוענים כי ישנים רק כמה עשרות הרוגים.

עד כה נמנעה הממשלה מלפנות את שביתות השבת של "האחים המוסלמים" בקהיר, בכדי להימנע מעימות עם המפגינים שלא חששו מעימות.

תומכי מורסי סרבו להתפנות ואף עברו מאוהלים לבקתות עץ. המפגינים אמרו שמחאתם השקטה תסתיים רק לאחר שמורסי יחזור לנשיאות. היום, לאחר שהחל הפינו, קראו האחים לתומכיהם לשלוח מכוניות למוקדי ההפגנות בכדי לפנות את הפצועים הרבים לבתי החולים.

הסלמה במאבק

בשעה זו מכתרים כוחות הביטחון את המוני המפגינים שנענו לקריאת האחים המוסלמים והגיעו לכיכרות. כוחות השיטור מתקרבים לעברם. ההמון מתבצר ונטל לידיו אבנים שנתלשו מהמדרכות ומכלי דלק.

המהומות האלימות מתפשטות לערים נוספות וכוללות ירי של אש חיה והתפרעויות. יש קרבות רחוב באלכסנדרייה, בחלוואן, באיסמאעיליה, בפורט סעיד, בסואץ ובערים נוספות.

כוחות הביטחון צכץרחפ את המוני המפגינים שנענו לקריאת האחים המוסלמים והגיעו לכיכרות. כוחות השיטור מתקרבים לעברם. ההמון מתבצר ונטל לידיו אבנים שנתלשו מהמדרכות ומיכלי דלק.

המהומות האלימות מתפשטות לערים נוספות וכוללות ירי של אש חיה והתפרעויות. יש קרבות רחוב באלכסנדרייה, בחלוואן, באיסמאעיליה, בפורט סעיד, בסואץ ובערים נוספות.

עוד לפני שהחל הפינוי, נהרג מפגין אחד ועוד עשרה נפצעו בעימותים בין הצבא לתומכי מורסי.

בכירים באחים המוסלמים ובתוכם הנשיא לשעבר מוחמד מורסי, נתונים במעצר לאחר שהודחו בהפיכה צבאית שהחלה לאחר שמיליוני מפגינים יצאו לכיכר תחריר בדרישה להדיח את מוחמד מורסי מתפקידו.

ארצות הברית דחקה אמש בממשלה הזמנית במצרים "לתת לאנשים להפגין, הדבר חשוב למען התהליך הדמוקרטי. אנו עוקבים מקרוב אחר המתרחש ומודאגים מהאלימות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר