מצרים שותתת דם

הבוקר שאחרי המהומות: 278 הרוגים, 2,000 פצועים

בבוקר שאחרי המהומות האלימות ברחבי המצרים, נראה כי המדינה כולה שותתת דם. לפנות בוקר הודיע משרד הבריאות המצרי כי עד כה נמנו במדינה 278 הרוגים ולמעלה מ-2,000 בני אדם נפצעו. בין ההרוגים, 43 אנשי משטרה. ארה"ב מגנה בחריפות את המצב: "התרחשויות נתעבות" (חדשות, בעולם)

ב. ניסני | כיכר השבת |
מהומות במצרים (צילום ארכיון: shutterstock)

מאות הרוגים ואלפי פצועים: בבוקר שאחרי המהומות האלימות ברחבי מצרים, הקשות ביותר מאז ההפיכה השנייה במדינה שהחלה בהדחת הנשיא מוחמד מורסי, נראה כי המדינה כולה שותתת דם.

לפנות בוקר הודיע משרד הבריאות המצרי כי עד כה נמנו במדינה 278 הרוגים. עוד נמסר כי למעלה מ-2,000 בני אדם נפצעו במהלך המהומות. בין ההרוגים, 43 אנשי משטרה.

המהומות החלו בפשיטת ענק של כוחות הצבא המצרי על מעוזי האחים המוסלמים כדי לפנות אותם מהרחובות ולמגר את ההפגנות בעד הנשיא המודח.

ההסתערות של הצבא המצרי, שהשתמש בשריוניות, דחפורים, גז מדמיע ונשק חם, על אלפי אנשי האחים המוסלמים בשתי כיכרות גדולות בקהיר התפשטה לאזורים אחרים במדינה.

האחים המוסלמים טוענים כי מספר ההרוגים במדינה גבוה יותר. לטענתם, למעלה מ-2,000 איש נהרגו ב"טבח" של הצבא המצרי בבני עמו.

בין ההרוגים במצרים ישנם לפחות שלושה עיתונאים. אחד מהם הוא מייק דין, צלם רשת "סקיי".

אתמול, בשעה 16:00 נכנס לתוקף "מצב חירום" שיימשך חודש. בשעה 19:00 בערב הוחל "עוצר לילה" על 11 מחוזות במדינה. מצב החירום מעניק לצבא סמכויות נרחבות להיכנס לערים ולעצור אזרחים ללא הגבלת זמן, להגביל את התנועה, לסייע למשטרה ולקפח על כלי התקשורת.

החשש כעת במצרים הוא מפני חידוש המהומות היום מה שיעלה עוד יותר את מספר הנפגעים זאת למרות שנראה כי הצבא הצליח להשתלט על מעוזי האחים המוסלמים.

ראש ממשלת מצרים חאזם אל בבלאווי הסביר את ההחלטה לפנות בכוח את תומכי מורסי ואמר כי "הגענו למסקנה שהמצב הגיע לנקודה ששום מדינה המכבדת את עצמה אינה יכולה לקבל". סגן הנשיא מוחמד אל-בראדעי התפטר במחאה על פעולות כוחות הביטחון.

מזכיר המדינה האמריקני, ג'ון קרי, התייחס הלילה למהומות ואמר כי "בשבוע האחרון, בכל הזדמנות, אנחנו ואחרים קראנו לממשלה במצרים לכבד את זכות ההפגנה וחופש הביטוי, וקראנו לכל הצדדים לפעול לפתור את המשבר בדרכי שלום. ההתרחשויות היום נתעבות והן מנוגדות לשאיפות המצריות לשלום, הכללה ודמוקרטיה אמיתית".

דובר הבית הלבן ג'וש ארנסט גינה את האלימות במצרים והביע התנגדות להכרזה על מצב החירום במצרים וקרא למנהיגי הצבא המצרי לכבד את זכויות האזרח הבסיסיות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר