פוטין פנה לאמריקנים מעל דפי העיתון "ניו יורק טיימס"

נשיא רוסיה פנה באופן בלתי שגרתי לאמריקנים - במאמר שכתב ב"ניו יורק טיימס" בו ניסה לשכנע נגד תקיפה. במאמר שהתפרסם תחת הכותרת "הפצרה לנהוג בזהירות" כתב פוטין: "אין ספק שנעשה שימוש בנשק כימי, אך הוא לא נעשה על ידי הצבא הסורי, אלא על ידי המורדים שמתכננים לתקוף גם את ישראל" (בעולם)

סוכנויות הידיעות | כיכר השבת |
נשיא רוסיה ולדימיר פוטין (צילום: shutterstock)

המאבק על התקיפה האמריקנית בסוריה חוצה גבולות ומגיע גם לדפי העיתונים, ובצורה לא שגרתית במיוחד. נשיא רוסיה ולדימיר פוטין כתב מאמר מיוחד ב"ניו יורק טיימס, שם הוא פונה ישירות לציבור האמריקני במאמר תחת הכותרת "הפצרה לנהוג בזהירות מאת רוסיה".

במאמר שפורסם הבוקר (ה') מסביר פוטין שהאירועים האחרונים בסוריה גרמו לי לפנות ישירות לעם האמריקני ולמנהיגיו. היחסים בינינו ידעו תקופות שונות. התמודדנו זה נגד זה במלחמה הקרה, אבל פעם גם היינו בעלי ברית. אז הקמנו את ארגון האומות המאוחדות, כדי למנוע מקרי חורבן נוספים מעין זה", בהמשך מבהיר פוטין את הסכנה שנוצרת כאשר מדינה אחת מפירה את ההסכמות של מועצת הביטחון ותוקפת בכל זאת, כשהוא רומז לתקיפה האמריקנית.

בהמשך המאמר מסביר פוטין, כי תוצאות תקיפה אמריקנית, למרות התנגדותן של מדינות רבות ושל האפיפיור, עלולה לגרום לעוד קורבנות תמימים והסלמה שתזלוג מעבר לגבולות סוריה. פוטין המשיך ופירט איך זה יכול ליצור גל חדש של טרור ולחתור תחת המאמצים לפתור את סוגיית הגרעין האיראני ולחבל במאמצים לסיים את הקונפליקט בין ישראל לפלסטינים.

פוטין מסביר שלדעתו המאבק בסוריה אינו על דמוקרטיה, אלא בין טרור של אל קאעידה לבין הממשל.

פוטין הטיל את האחריות על השימוש בנשק כימי על המורדים, שעשו זאת בכדי לגרום לשותפיהם החיצוניים להתערב. ופוטין מזהיר: "לא ניתן להתעלם מהדיווחים לפיהם, המורדים מתכננים לתקוף גם את ישראל בנשק כימי".

על פי פוטין, הפעלת כוח לא יעילה, למרות שרוסיה עצמה השתמשה בעבר בכוח כלפי אפגניסטן וצ'צ'ניה, פוטין מזכיר את המקומות בהם האמריקנים השתמשו בכוח כמו לוב, עירק ואפגניסטן ומצהיר כי הפעלת הכוח במקומות הללו הייתה לחינם.

"עלינו להפסיק להשתמש בשפת הכוח, ולחזור לפתרונות מדיניים מתורבתים".

"על הקהילה הבינלאומית לנצל את נכונותו של המשטר בסוריה למסור את הנשק הכימי שלו. ניכר שארה"ב רואה בזה חלופה לפעולה צבאית. עלינו לעבוד יחד על כך. אם נמנע פעולה נגד סוריה, זה ישפר את האווירה הבינלאומית ויחזק את האמון ההדדי. זו תהיה הצלחה של כולנו, וזה יפתח את הדלת לשיתופי פעולה בסוגיות נוספות".

פוטין חתם את מאמרו בביקורת על נאומו של הנשיא אובמה לאומה שם אמר הנשיא האמריקני: "מדיניותה של ארה"ב הופכת אותה למה שהיא, ליוצאת דופן", ופוטין כתב על הדברים: :"מסוכן לעודד אנשים להאמין שהם יוצאי דופן, האל ברא את כולנו שווים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר