צבא ארה"ב לכד בכיר ב'אל קאעידה'

בכיר בארגון 'אל קאעידה' נלכד על-ידי צבא ארה"ב סמוך לטריפולי בירת לוב. מנגד, פעולה של 'אריות הים' לתפיסת בכיר בארגון 'א-שבאב' בסומליה נכשלה ואל ברור אם נהרג (בעולם)

ב. ניסני | כיכר השבת |
(צילום: shutterstock)

כוחות אמריקנים לכדו בכיר בארגון 'אל-קאעידה', סמוך לטריפולי, בירת לוב, כך אישר הלילה (ראשון) דובר הפנטגון, ג'ורג' ליטל.

מוקדם יותר, דיווח העיתון 'ניו יורק טיימס' בשם גורמים אמריקיים כי נזיד עאבד אל-חמיד, המכונה "אבו-אנאס", נלכד במבצע משותף של צבא ארה"ב עם ה-FBI וה-CIA.

קרובי משפחתו אמרו לסוכנות AP כי הוא נתפס מחוץ לביתו על-ידי חמושים שהגיעו בשיירה של שלושה כלי רכב.

ב'ניו יורק טיימס' דווח כי גורמים בממשלת המעבר בלוב טענו כי לא היו מודעים לפעולה האמריקנית. מנגד, גורם אמריקני טען כי הממשלה עודכנה.

אל-חמיד היה ברשימת המבוקשים של הבולשת הפדרלית משנת 2000 בשל מעורבותו בתכנון הפיגועים בשגרירויות ארה"ב בקניה ובטנזיה בהם נהרגו כ-200 בני אדם ו-4,000 נפצעו. כתב אישום הוגש נגד אל-חמיד ועל ראשו הוצע פרס על-ידי ה-FBI בסך של חמישה מיליון דולרים לכל מי שיביא מידע שיוביל לתפיסתו.

מנגד, פעולה של יחידת "אריות הים" של צבא ארה"ב לתפיסת בכיר בארגון 'א-שבאב' בסומליה, בתגובה לפיגוע שערך הארגון בקניון בניירובי בו נהרגו 67 בני אדם, נכשלה, כך מדווח בסוכנות AP.

בתחילה דווח ב'ניו יורק טיימס' כי הבכיר חוסל, אך מאוחר יותר מסר בכיר אמריקני כי הלוחמים היו צריכים לעזוב את המקום מהר ולא יכלו למסור דיווח ודאי כי הבכיר מת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר