"מטרתי - למנוע נשק גרעיני מאיראן"

נשיא ארצות הברית ברק אובמה, נאם ב"פורום סבן" והתייחס להסכם הגרעין בין איראן והמערב "אם איראן לא תציית להסכם, נחזיר את הגלגל לאחור מבחינת הסנקציות" אמר אובמה (בעולם)

ב. ניסני | כיכר השבת |
אובמה (צילום: shutterstock)

נשיא ארצות הברית ברק אובמה, התייחס הלילה להסכם בין איראן והמעצמות במהלך שיחה שערך עם איש העסקים הישראלי חיים סבן בפורום הקרוי על שמו, ואמר כי במידה ואיראן לא תעמוד בסיכומים, ארה"ב "תחזיר את הגלגל לאחור מבחינת הסנקציות".

"האינטרס הביטחוני של ארצות הברית, לא רק של ישראל, הוא למנוע מאיראן להגיע לנשק גרעיני", אמר אובמה, "אני לא מוריד מהשולחן שום אופציה, אך אנו חייבים לבחון יישום פתרון דיפלומטי בנושא. איננו מרופפים את הסנקציות העיקריות, אלא פותחים צוהר קטן וניתן לשליטה, שאפשר לסגרו".

אובמה בפורום סבן (צילום: שחר עזרן - ynet)

לדבריו של נשיא ארה"ב: "הורדנו את הקו האדום של נתניהו לאפס. ההסכם עם איראן אינו מבוסס על אמון, אך בסופו של דבר, מטרתי כנשיא ארצות הברית הוא למנוע מאיראן להשיג נשק גרעיני", אובמה הסביר: "אמרתי שוב ושוב שהדרך המועדפת עליי היא הסכם דיפלומי מקיף ומחייב. מה שנוכל להשיג בנתיב זה גדול יותר ממה שנשיג באופציה השנייה".

"נתניהו ואני מתייעצים כל הזמן, במשך כל חמש השנים האחרונות. שיתוף הפעולה הצבאי של ארצות הברית עם ישראל מעולם לא היה יותר חזק. כך לגבי שיתוף הפעולה המודיעיני. התמיכה שלנו בביטחונה של ישראל מעולם לא הייתה חזקה יותר" אמר אובמה.

הנשיא האמריקני הוסיף: "יש פעמים שבהם יש לי ראות אחרת משל ראש הממשלה נתניהו, וזה מובן. ישראל לא יכולה לתת לקבלנים חיצוניים לטפל בביטחון שלה, אבל מבחינה טקטית צריך לבחון את האיראנים ואולי זה עשוי להביא להסכם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר