הגיוסים של קהילת 'לב טהור': שישה מיליון דולר

הרשויות בקנדה פרסמו לאחרונה כי קהילת 'לב טהור' גייסה בשנים האחרונות באמצעות שתי עמותות אותן היא מפעילה, סך של קרוב לשישה מיליון דולרים עבור ספרים ומזון (חרדים,בעולם)

ישראל כהן | כיכר השבת |
מנהיג הקהילה, שלמה הלברנץ (צילום: מתוך הטלוויזיה הקנדית)

מסע רדיפה אנטישמי או חמדנות ורדיפת ממון? בימים האחרונים פרסמו הרשויות בקנדה את סך התרומות בעשור האחרון אותן קיבלה קהילת לב טהור, כשמהמסמכים עולה כי הכת חסידית צברה קרוב ל-6 מליון דולרים באמצעות שני ארגוני הצדקה של הקהילה.

כלי התקשורת בקנדה מדווחים כי שני העמותות, האחת: קהילת רימינוב והשניה "החברה להתפתחות רוחנית" הפטורות ממס, קיבלו תרומות בסך כולל של 6 מליון דולרים, מהן תרומת ענק של 4.3 מליון דולרים שהתקבלה בשנת 2011 עבור הקהילה.

יצויין, כי עד כה שמרה הקהילה הסגורה בראשותו של מנהיגה הרוחני הרב שלמה הלברנץ על דיסקרטיות וחשאיות גמורה בקשר לנושא התרומות ותקציבי החסידות.

אחד הדוברים, מאיר רוזנר - מראשי החסידות, הסביר כי ארגוני הצדקה מממנים לאורך כל השנה את העלויות הגבוהות, הוצאות בית הכנסת, הדפסת ספרים וכן את המזון הכשר עבור בני הקהילה.

כזכור, לאחרונה עזבו בני הכת את מחוז קוויבק שבקנדה למחוז אונטריו זאת בעקבות בדיקת הרשויות ותלונות על התעללות והזנחת ילדים. מנגד, הסבירו בקהילה כי העתיקו את מקום מגוריהם בשל נסיונות התערבות בית המשפט בתכני החינוך ועקב כך עזבו את מחוז קוויבק.

בהמשך אף הורה בית המשפט להוציא 14 ילדים מחזקת הוריהם ולהעבירם למשפחות אמנה, וזאת בשל החשדות הכבדים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר