עולה המתיחות בין לבנון לסוריה

לראשונה מאז שנות ה-90: גורם צבאי לבנוני מדווח כי צבא ארצו ירה אש נגד מטוסים לעבר מטוסי צבאו של נשיא סוריה בשאר אסד שחדרו למרחב האווירי של לבנון (חדשות, בעולם)

ב. ניסני | כיכר השבת |
(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)

לראשונה מאז שנות ה-90: גורם צבאי לבנוני מדווח כי צבא ארצו ירה אתמול (שני) אש נגד מטוסים לעבר מטוסי צבאו של נשיא סוריה בשאר אסד שחדרו למרחב האווירי של לבנון.

עיתון "א-שרק אל-אווסט" מצטט את הגורם שסיפר כי מטוסים סוריים שחצו את הגבול האווירי בין לבנון לסוריה, מעל העיירה ערסאל הסמוכה לגבול, ספגו אש נגד מטוסים מיחידות הנ"מ הלבנוניות.

שר ההגנה הלבנוני פאיז רסן, גיבה את התגובה מצד לבנון לתקרית ואמר כי "צבא לבנון נשמע לפקודות הדרג המדיני להגיב על כל התקפה בשטח המדינה".

בזמן האחרון נרשמת נוכחות גבוהה של מטוסים סוריים ליד הגבול הלבנוני. לטענת הסורים, מדובר בניסיון של הצבא להדוף את כוחות המורדים משטח סוריה. אך, כאמור, בלבנון לא מוכנים יותר לשתוק.

המתיחות בין המדינות עלתה לאחר שצבא לבנון שיגר טילי נ"מ לעבר המטוסים הסוריים, מה שמהווה את הפעולה הראשונה של לבנון נגד סוריה מאז סיומה של מלחמת האזרחים בלבנון ב-1990.

ארגון חיזבאללה היושב בלבנון ותומך במשטרו של אסד בסוריה, גינה את התקיפה וטען כי מדובר בניסיון של לבנון להתערב בפוליטיקה הפנימית בסוריה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר