"פרשיית הנקמה" שמסבכת את כריס כריסטי

מושל ניו ג'רזי, כריס כריסטי, הסתבך בפרשה המאיימת על מעמדו במפלגה הרפובליקנית. עוזריו חשודים בארגון פקקי תנועה, כנקמה במי שתמך ביריבתו בבחירות לפני כחודשיים (עולם)

יוני גבאי | כיכר השבת |
מושל ניו ג'רזי, כריס כריסטי (צילום: פלאש 90)

כריס כריסטי, מושל ניו ג'רזי, הוא המועמד הבכיר לרוץ לתפקיד נשיא ארה"ב מטעם המפלגה הרפובליקנית, אך "פרשיית נקמה" של עוזריו שפורסמה אתמול (רביעי) מאיימת על מעמדו.

על פי הדיווחים בניו ג'רזי, עוזריו הבכירים של כריסטי החליטו לנקום בראש העיר פורט לי, שתמך בבחירות האחרונות על משרת המושל ביריבו של כריסטי וארגנו פקקי תנועה בגשר ג'ורג' וושינגטון זאת על מנת לשבש את החיים בפורט לי.

כזכור, בחודש נובמבר נבחר כריסטי לקדנצייה נוספת כמושל ניו ג'רזי, אחרי שניצח את המועמדת הדמוקרטית ברברה בואנו. ראש העיר פורט לי, מרק סוקוליק, תמך בבואנו, יריבתו של כריסטי.

ב-9 בספטמבר נסגרו למשך ארבעה ימים שני נתיבים בכביש הגישה לגשר ג'ורג' וושינגטון המוביל למנהטן - אחד הגשרים העמוסים ביותר בארה"ב. הדמוקרטים טענו כי כריסטי החליט להתנקם בסוקוליק, ולשבש את אורח החיים בפורט לי השוכנת בקרבת הגשר.

כריסטי הכחיש אז נמרצות את ההאשמות, אך, כאמור, אתמול נחשפה שורת מיילים ומסרונים הקושרים את עוזריו, ובעיקר את סגנית ראש המטה שלו, ברידג'יט קלי, לנקמה בסוקוליק. מבירור העניין עולה כי קלי דרשה את סגירת הנתיבים מדיוויד ווילדסטיין וביל ברוני - אנשים שמונו על ידי כריסטי לרשות התחבורה המשותפת לניו יורק וניו ג'רזי.

קלי שלחה לווילדסטין במייל הפרטי שלה ש"הגיע הזמן לבעיות תנועה בפורט לי", וווילדסטין השיב לה "הבנתי". ראש העיר סוקוליק שלח מסרון לברוני, בו הוא מתחנן בפניו שיעזור בעניין זאת מכיוון שתלמידים לא מגיעים ללימודים בזמן בעקבות סגירת הנתיבים שמובילים לגשר: "עזור בבקשה, זה מטורף". אחד מאנשי כריסטי כתב כי הוא "מרגיש רע לגבי הילדים", ועוזר אחר השיב כי "אלה ילדים של הבוחרים של בואנו".

בעקבות הפרסומים, כינס אתמול כריסטי מסיבת עיתונאים בהולה בה הצהיר שאין לו קשר לנקמה שהכינו עוזריו. "אני מזועזע ועצוב עמוקות מכך שצוות העובדים שלי הוליך אותי שולל", אמר כריסטי והוסיף כי "התנהגות כזו בלתי מקובלת ואני לא אעבור לסדר היום, תושבי ניו ג'רזי ראויים ליותר".

כאמור, הפרשה מאיימת לפגוע במעמדו כיו"ר מושלי המדינות הרפובליקניות וכמועמד הרפובליקני לנשיאות ארה"ב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר