מצרים: הרוגים ופצועים בהפגנות על רקע משאל העם

תנועת 'האחים המוסלמים' טוענת כי לפחות ארבעה בני אדם נהרגו ועשרות נוספים נפצעו בעת הפגנה נגד משאל העם שנערך במדינה בעד או נגד חוקה חדשה בדרך למשטר קבע (חדשות,עולם)

ב. ניסני | כיכר השבת |
דגל מצרים (צילום ארכיון: shutterstock)

אלימות סביב משאל העם והחוקה במצרים: לפחות ארבעה בני אדם נהרגו ועשרות נוספים נפצעו במהומות שפרצו על רקע משאל העם הנערך במצרים. כך מדווח האתר הרשמי של תנועת האחים המוסלמים במדינה.

על פי עדי ראייה, האירוע התרחש במהלך פיזור הפגנה של האחים המוסלמים נגד משאל העם הנערך ברחבי המדינה. יצויין, כי הדיווח לא אושר על ידי גורמים בשלטונות במצרים.

מוקדם יותר, דווח בכלי תקשורת מקומיים כי אדם אחד נהרג במהלך עימותים עם כוחות הביטחון דרומית לקהיר.

החוקה החדשה עליה מצביעים אזרחי מצרים, תכלול 247 סעיפים כחלק מ"מפת הדרכים" עליה הכריז מפקד הצבא ושר ההגנה, עבד אל-פתאח א-סיסי, בדרך ליצירת משטר קבע במצרים. בניגוד לחוקות הקודמות, הסמכויות המרכזיות יוענקו הפעם לצבא, לרשות השופטת ולמוסדות השלטון.

משאל העם על החוקה החל כבר עבור 680 אלף אזרחי מצרים הנמצאים מחוץ לגבולות המדינה ומהיום יוכלו 53 מיליון תושבי מצרים בעלי זכות הצבעה לצאת לקלפיות ולהצביע בעד או נגד החוקה.

למעשה, הגנרל א-סיסי רואה באישור החוקה הבעת אימון אישי בו וגורם שימריץ אותו לרוץ לנשיאות בבחירות הקרובות. השלטונות פתחו במאמץ הסברתי גדול בעד טיוטת החוקה, הכולל סרטי תעמולה המתארים כיצד תיטיב החוקה החדשה עם האזרחים. לשם כך, גויסו איכרים, ילדים, נשים, זקנים, פוליטיקאים, זמרים ואף שייחים וכמרים. בנוסף, הדפיסה הממשלה מליוני טיוטות של החוקה, אותן היא מפזרת בין אזרחי המדינה במטרה שיכירו את כל סעיפי החוקה. במקביל, מתנהל במצרים בימים האחרונים קמפיין הקורא לבחור בא-סיסי כנשיא הזוכה לפופולריות רבה ומצביע על כך שסיכוייו גבוהים להיבחר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר