תכנית גיבוי: אסד מחביא נשק כימי

אסד מתכונן ל"יום שאחרי": על דו"ח בריטי נשיא סוריה צובר מאגרים של נשק כימי וביולוגי אותו הוא מסתיר מהמערב • מצבורי הנשק הכימי הם חלק מתכנית גיבוי ליום שסוריה תתפרק (בעולם)

באשר אל אסד (צילום: Fabio Rodrigues Pozzebom / ABr)

האם נשיא סוריה בשאר אסד מחביא חלק מהנשק הכימי? דו"ח שהתפרסם הבוקר (א') בעיתון "סאנדיי טיימס" הבריטי, טוען כי אסד העביר חלק מהנשק הכימי לאזור עלאווי בצפון סוריה כדי למנוע את פירוקו. מדובר בתכנית גיבוי למקרה שהמדינה השסועה תפוצל.

לפי הדו"ח, אסד העביר ראשי נפץ כימיים לאזור בצפון המדינה בו חי המיעוט האתני העלאווי, אליו משתייך אסד. לדברי גורם צבאי ישראלי המצוטט בדו"ח, "האזור כולו מבוצר ומבודד משאר סוריה" עוד טען הגורם כי "רוב הנשק המתקדם שייצרה סוריה וייבאה מרוסיה נמצא שם".

בדו"ח נטען כי ככל הנראה, אסד לא יעמוד בדד-ליין של סוף חודש יוני, המחייב אותו להעביר 1,300 טון של נשק כימי לפירוק והשמדה. לפי מקורות המקורבים לארגון הממונה על פירוק הנשק הכימי בסוריה, 5% בלבד מהנשק הכימי הוצא מהמדינה עד לסוף חודש דצמבר בהתאם להסכם על המערב.

בסוף השבוע האחרון, התחדשו העימותים בין צבא אסד לאופוזיציה הסורית. זאת לאחר שבתום השיחות בשווייץ. תקף בחריפות שר החוץ הסורי וואליד אל-מועלם את אנשי המורדים: והאשים את האופוזיציה ב"חוסר בגרות" אשר לא מאפשרת להגיע להישגים משמעותיים. "אין אופוזיציה מתונה בסוריה, רק ארגוני טרור" אמר שר החוץ.

אל-מועלם ציין כי התערבותה של ארה"ב במתרחש בסוריה מחבלת במגעים בין הצדדים. אל-מועלם הוסיף כי רוסיה אינה מפעילה לחץ על סוריה, ובין מוסקבה לדמשק מתקיימים מגעים רציפים.

במסיבת עיתונאים שנערכה בתום סבב השיחות הראשון בין שני צדדי המאבק, חשף מתווך האו"ם, לחדר ברהימי כי נציגי אסד הודיעו כי עליהם להתייעץ עם בכירים בממשל לפני שיאשרו את השתתפותם בסבב הבא, בעוד שבועיים. לעומתם, אמר המתווך, אנשי האופוזיציה הבטיחו את השתתפותם בהמשך המגעים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר