אוקראינה בוערת: פיצוצים, הרוגים ופצועים

קרבות של ממש בקייב: מפגינים ושוטרים נהרגו ביום ההפגנות הסוער ביותר מאז פרצה המחאה כנגד נשיא אוקראינה, ויקטור ינוקביץ'. המערב מזועזע, רוסיה שולחת סיוע (אקטואליה, בעולם)

יוני גבאי | כיכר השבת |
הפגנות באוקראינה (צילום: shutterstock)

אוקראינה בוערת: במדינות המערב מזועזעים מהקטל ברחובות בירת אוקראינה, קייב. לפחות 15 בני אדם נהרגו בקרבות בין המפגינים כנגד השלטון לבין כוחות המשטרה.

בין ההרוגים גם שישה שוטרים, מאות בני אדם נוספים נפצעו במהומות. רוסיה, ארצות הברית, האיחוד האירופי והאו"ם גינו את האלימות וביקשו להביא לרגיעה במצב.

ההפגנות מתמקדות בכיכר המרכזית של קייב - כיכר העצמאות, כאשר התמונות המגיעות משם מראות את הכיכר כולה עולה בלהבות. המפגינים השליכו לעבר כוחות הביטחון ומבני הממשלה,בקבוקי תבערה, זיקוקים ואבנים.

המפגינים דורשים מהנשיא, ויקטור ינוקביץ', לקדם את הרפורמה בחוקה שתגביל את כוחו. בנוסף, המפגינים דורשים מהנשיא לחתום על הסכם סחר עם מדינות אירופה, ולא עם רוסיה.

שירות הביטחון הלאומי באוקראינה פירסם מוקדם יותר היום אולטימטום למפגינים להפסקת האלימות ברחובות או לעמוד בפני "צעדים חמורים".

פעילי האופוזיציה מצידם, הבעירו את הכיכר המרכזית ובכך מונעים מכוחות המשטרה להתקרב למקום.

רוסיה מצידה הודיעה כי תעניק לשלטון סיוע כספי על סכום של 2 מיליארד דולר.

כאמור, במדינות המערב מגנים את האלימות וקראו לצדדים להפסיקה. מנגד, משרד החוץ של רוסיה טען כי ההפגנות נגרמות כתוצאה מהתערבות מערבית. "האלימות נגרמה ישירות מהמדיניות של המערב, המעודדת את הפרובוקציות נגד המשטר" אמרו במשרד החוץ הרוסי.

דוברת המועצה האמריקנית לביטחון לאומי אמרה כי "אנחנו המומים מהאלימות שמתרחשת במרכז קייב". שרת החוץ של האיחוד האירופי, קתרין אשטון, אמרה כי היא "מאוד מודאגת מההסלמה בקייב".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר