פוטין מדבר: "הסיבה לפלישה הרוסית - אנטישמיות"

לראשונה מאז פרוץ המשבר בין רוסיה לאוקראינה, התייחס היום נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, למצב המתוח. לדבריו, הסיבה לפלישה האפשרית: "נאו-נאצים ואנטישמיות" (בעולם)

יוני גבאי | כיכר השבת |
נשיא רוסיה ולדימיר פוטין (צילום: shutterstock)

נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, התייחס היום (שלישי) לראשונה להתחממות בגבול עם אוקראינה. "כרגע אין לנו צורך להשתמש בכוח, אך קיימת אפשרות שנידרש לכך", אמר פוטין.

פוטין הסביר את הסיבות בגינן שוקלת רוסיה לפלוש לאוקראינה. "מה יכול להוביל לשימוש בכוח? קודם כל, ישנה הבקשה של נשיא אוקראינה הלגיטימי יאנוקוביץ' להגן על האוכלוסיה המקומית, וישנם גם נאו-נאצים ואנטישמים שמאיימים על הציבור בחלקים של אוקראינה, כולל בקייב".

מוקדם יותר היום דיווחו כלי תקשורת ברוסיה, כי התרגיל הצבאי הגדול בגבול המשותף הסתיים. על פי הדיווחים, פוטין הורה לכוחות שהשתתפו בתמרון שנערך בגבול אוקראינה לחזור לבסיסים, והתרגיל הוגדר כהצלחה.

הבוקר דווח כי כוחות של צבא רוסיה בקרים ירו יריות אזהרה לכיוון חיילים אוקראינים שניסו להשיב לעצמם את השליטה על בסיס חיל אוויר שכבשו הרוסים בחצי האי קרים.

על פי הדיווח, כ-300 חיילים אוקראינים ששירתו בבסיס החלו לצעוד לכיוון המטוסים בדרישה לקבל חזרה את השליטה עליהם. חיילים רוסיים שהוצבו במקום הזהירו את האוקראינים להתרחק, וירו יריות אזהרה באוויר.

במקביל, ארצות הברית החליטה להטיל עיצומים על רוסיה - השהיית תרגילים צבאיים משותפים, הקפאת השקעות והשהיית שיחות הסחר עם מוסקבה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר