מזכיר המדינה האמריקני ג'ון קרי: "רוסיה עשתה בחירה שגויה"

המגעים להרגעת הרוחות בין אוקראינה לרוסיה נמשכים. מזכיר המדינה האמריקני, ג'ון קרי, אמר לאחר פגישתו עם שר החוץ הרוסי לברוב, כי "רוסיה יכולה להביא לרגיעה במצב" (בעולם)

יוני גבאי | כיכר השבת |
מזכיר המדינה האמריקני, ג'ון קרי (צילום: shutterstock)

מזכיר המדינה האמריקני, ג'ון קרי, אמר הערב (רביעי), לאחר פגישתו עם שר החוץ הרוסי, סרגיי לברוב, כי "רוסיה עשתה את הבחירה שלה, ואנחנו חושבים שהיא שגויה".

לדבריו, "רוסיה יכולה כעת לנקוט צעדים כדי להביא לרגיעה וארצות הברית מוכנה לעבוד עם כל הצדדים כדי למצוא פתרון בזמן הקרוב".

קרי אמר את הדברים במסיבת עיתונאים שכינס בתום ישיבות הוועידה המדינית בפריז, שהתכנסה כדי לגבש הסדר לשיתוף פעולה בין רוסיה לאוקראינה, אשר יביא לפתרון המשבר הצבאי בחצי האי קרים.

קרי הוסיף ואמר כי "לא היו לנו ציפיות מהפגישה בין הרוסים לאוקראינים", זאת לאחר ששר החוץ הרוסי סירב להיפגש עם מקבילו האוקראיני.

"הסכמנו להמשיך בדיונים עם רוסיה ואוקראינה כדי להביא לנרמול היחסים ולהביא לסיום המשבר בין המדינות. כל הצדדים הסכימו שיש לפתור את המשבר בדרכים מדיניות" אמר קרי.

לדבריו, "לא נשלים עם הפרה של הריבונות האוקראינית, ולא ניתן להפרה כזו לעבור ללא תגובה".

על רקע הפלישה הצבאית הרוסית לחצי האי קרים, אמרו גורמים דיפלומטיים מהמערב כי "כולנו מודאגים לגבי מה שקורה והסכמנו לבחון בימים הקרובים כיצד ניתן לייצב את הסיטואציה".

כזכור, מדינות המערב איימו להטיל סנקציות כלכליות על רוסיה, זאת בעקבות ההשתלטות הצבאית על חצי האי קרים.
מוסקבה מצידה, האשימה את המערב בעידוד ההפיכה האלימה באוקראינה, בה הודח הנשיא ויקטור ינוקוביץ', וסירבה להכיר בממשל החדש.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר