דיווח: המטוס המלזי חמק מ-3 ממדינות

העיתון המלזי "New straits times" מדווח הבוקר (שני) כי מטוס הבואינג 777, טיסה MH370, צנח לגובה של 5,000 רגל והצליח לחמוק מהרדאר של שלוש מדינות (חדשות)

יוני גבאי | כיכר השבת |
(צילום: shutterstock)

תעלומת היעלמות המטוס - תפנית נוספת בחקירה: העיתון המלזי "New straits times" מדווח הבוקר (שני) כי מטוס הבואינג 777, טיסה MH370, צנח לגובה של 5,000 רגל ואלי אף נמוך מכך כדי לחמוק מהרדאר, וזאת לאחר שסטה מנתיבו.

לפי הדיווח בעיתון, המטוס ירד לגובה נמוך והשתמש במשך שמונה השעות שנעלם מהמכ"ם בטכניקת "terrain masking" וכך נעלם מהרדאר של שלוש מדינות.

גורמים בכירים המעורים בחקירה אמור לעיתון כי "למי שהשתלט על המטוס היה ידע רב בתעופה ובניווט. המטוס טס מעל מדינת המחוז קלנטן, אפשרי שהמטוס טס נמוך באזורים ההרריים כדי לחמוק מהמכ"ם".

סוכנות הידיעות רויטרס מדווח כי המשטרה במלזיה חוקרת את עניינו של אחד הנוסעים בטיסה, בה היו 239 נוסעים, שבמקצועו משמש כמהנדס טיסה.

הנוסע, מוד חיירול, מלזי בן 29, כתב באחת הרשתות החברתיות כי הוא עובד עם חברת תעופה פרטית. עברו נחקר כעת מאחר והרשויות סבורות כי רק אדם המחזיק בידע נרחב בתעופה יכול היה להטיס את המטוס ולדאוג לכך שייעלם מהרדאר.

בכיר במשטרה אמר לרויטרס: "אנחנו בודקים את עברו של מוד חיירול, כמו גם את עברם של נוסעים נוספים על הטיסה ושל אנשי הצוות. הפוקוס כעת הוא על מישהו שייתכן שהיו לו יכולות טיסה על המטוס".

אתמול בבוקר, הודיעו הרשויות במלזיה כי המטוס הוסט במכוון והמשיך לטוס במשך שעות, גם אחרי שנראה בפעם האחרונה במכ"ם אזרחי, אך גם כעת לא ברור האם הטיסה התרסקה או הצליחה לנחות בדרך נס.

ראש מינהל התעופה במלזיה אמר אתמול כי כי ייתכן שהמטוס היה על הקרקע בשעה שנשלחו ממנו כמה אותות ללוויינים.

כאמור, התעלומה סביב היעלמותו של המטוס נמשכת וכל הזמן ממשיכים להתפרסם ידיעות חלקיות ואף סותרות בנושא.

כעת מתברר כי חברת התעופה "מלזיה איירליינס" מאמינה כי טייס המשנה של טיסת MH370 הוא זה שאמר את המילים האחרונות ברשת הקשר למגדל הפיקוח.

במסיבת עיתונאים היומית אמר מנכ"ל החברה, אחמד ג'אוורי יחיא, כי לפי צוותי החקירה, טייס המשנה הוא זה שאמר ברוגע "הכול בסדר, לילה טוב".

כזכור, גורמים רשמיים טענו אתמול כי התשדורת האחרונה הועברה לאחר שמערכות התקשורת של המטוס כובו.

כאמור, הדיווחים הסותרים ממשיכים לזרום ממלזיה, כאשר בעוד שר הגנה אמר כי מערכת ה-Acars כובתה כשהמטוס עבר מעל העיר קוטה בארו והטרנספונדר כובה מעל ים הסין הדרומי, אמר מנגד מנכ"ל חברת התעופה, כי לא ניתן היה לכבות את מערכת ה-Acars בפרק זמן של 30 דקות.

מהמידע החדש עולה לכאורה כי טייס המשנה ידע כי המערכות כובו בזמן שמסר את התשדורת האחרונה מהמטוס. אך עדיין לא ברור האם אמר את המילים כשהוא מאוים או מיוזמתו האישית.

מנכ"ל החברה הוסיף כי טייס המשנה שאמר את המילים "הכול בסדר, לילה טוב" נשמע רגוע.

במקביל, שר ההגנה, הישמודין חוסיין, אמר במסיבת העיתונאים כי החיפושים הורחבו וכעת קזחסטן הצטרפה לחיפושים באזור הצפון-מערבי של שטח החיפושים. מוקדם יותר אמרה אוסטרליה כי היא לוקחת על עצמה את הובלת כוחות החיפושים בדרום האוקיינוס ההודי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר