הקרב על חצי האי קרים: אוקראינה מגייסת רבבות חיילים

הרשויות בחצי האי קרים הכריזו על עצמאות ועל הלאמת הנכסים האוקראינים לאחר שהפרלמנט אישר את הסיפוח לרוסיה. במקביל, אוקראינה מגייסת 40 אלף חיילי מילואים (חדשות, בעולם)

יוני גבאי | כיכר השבת |
(צילום: shutterstock)

הרשויות בחצי האי קרים הכריזו היום (שני) על עצמאות ועל הלאמת כל הנכסים האוקראינים זאת לאחר שהפרלמנט אישר את תוצאות משאל העם והגיש בקשה רשמית להסתפח אל רוסיה.

סגן שר האוצר הרוסי הודיע כי רוסיה תנהיג משטר מס מיוחד לתושבי חצי האי קרים. הפרלמנט הרוסי הצהיר כי "בעתיד הקרוב מאוד" תעביר חקיקה שתאפשר את סיפוח חצי האי קרים.

אלכסנדר טורצ'ינוב, ראש הממשלה באוקראינה, כינסה את משאל העם "פארסה", ואמר כי "רוסיה מנסה לחפות על האגרסיביות שלה בחצי האי קרים באמצעות משאל עם, שלעולם לא יוכר על ידי אוקראינה או כל מדינה אחרת בעולם".

במקביל, הפרלמנט האוקראיני אימץ את הצו הנשיאותי המורה על ניוד 40 אלף חיילי מילואים, במטרה לתגבר את הכוח הצבאי מול השתלטות רוסיה על חצי האי.

לפי העדכון שמסר מזכיר המועצה הלאומית ומועצת ההגנה באוקראינה, אנדריי פרוביי, לפרלמנט האוקראיני, 20,000 חיילי מילואים יצורפו לכוחות הלוחמים והשאר ישולבו במשמר הלאומי.

מנגד, סוכנות הידיעות הרוסית "אינטרפקס" מדווחת כי דובר הפרלמנט בחצי האי קרים אמר כי יחידות הצבא האוקראיני באזור יפורקו, אך הבהיר כי הלוחמים יוכלו להישאר על חצי האי.

האיחוד האירופי וארה"ב הודיעו אתמול כי הם דוחים את תוצאות משאל העם, בו 97 אחוזים הביעו תמיכה בסיפוח לרוסיה. האיחוד האירופי אף איים בהטלת סנקציות על רוסיה. נשיא ארה"ב ברק אובמה שוחח אתמול עם הנשיא הרוסי ולדימיר פוטין.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר