המלחמה הקרה: ארה"ב והאיחוד האירופי הטילו סנקציות על רוסיה

ארצות הברית והאיחוד האירופי החליטו להחריף את העימות עם רוסיה והטילו סנקציות על עשרות גורמי ממשל רוסים בכירים, זאת בעקבות תוצאות משאל העם בקרים (בעולם)

יוני גבאי | כיכר השבת |
אובמה ופוטין (צילום: פלאש 90)

אם עד עכשיו היה נראה שנשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, "מסובב" את העולם המערבי ללא תגובה, הודיע היום (שני) הבית הלבן כי הקפיא את נכסיהם של שבעה גורמי ממשל בכירים ברוסיה, ובכך פתח חזית ישירה כנגד הנשיא הרוסי.

בהודעה מהבית הלבן נמסר כי בין הבכירים הרוסיים שהוקפאו נכסיהם נמצא גם סגן ראש ממשלת רוסיה, דימיטרי רוגוזין. בנוסף, ברשימה נמצאים גם יו"ר הבית העליון בפרלמנט הרוסי ושני עוזרים של הנשיא ולדימיר פוטין.

במקביל, משרד האוצר האמריקני הודיע על הטלת סנקציות כנגד ארבעה בכירים אוקראינים, בהם הנשיא המודח ויקטור ינוקוביץ', וסרגיי אקסיומוב, שהכריז על עצמו כראש ממשלת קרים.

בהודעת הבית הלבן נכתב: "הטלת הסנקציות משגרות מסר חזק לממשלת רוסיה שיש תוצאות לפעולותיה ולהפת הריבונות של אוקראינה, לרבות פעולות תמיכה במשאל העם הבלתי-חוקי בקרים".

עוד נכתב בהודעה: "הפעולות מהוות אזהרה לרוסיה שאם לא תציית להתחייבויות הבינלאומיות ותחזיר את כוחותיה לבסיסים, ארה"ב מוכנה לנקוט צעדים נוספים כדי לכפות תשלומים מדיניים וכלכליים נוספים".

בתוך כך, גורם בכיר בממשל האמריקני טען כי ישנן ראיות לזיופים בתוצאות משאל העם בקרים. לדבריו, חלק מפתקי ההצבעה הגיעו לקלפיות כשהן כבר מסומנות.

הבכיר האמריקני הסביר מדוע פוטין לא נמצא ברשימה האמריקנית ואמר כי חריג להטיל סנקציות כאלו על מנהיג של מדינה.

ההחלטה האמריקנית מגיעה לאחר ששרי החוץ של האיחוד האירופי החליטו להטיל סנקציות, בהן הגבלות על נסיעות והקפאת נכסים, על 21 גורמי ממשל ברוסיה ובאוקראינה.

שר החוץ של ליטא, לינן לינקביצ'יוס, ציין כי שלב העונשים עדיין לא הסתיים. לדבריו, בימים הקרובים ייפגשו מנהיגי המדינות באיחוד בבריסל והם צפויים להרחיב את הסנקציות ולהטילן על גורמים בכירים המקורבים לנשיא הרוסי.

מוקדם יותר היום הודיעה שרת החוץ של האיחוד האירופי, קתרין אשטון, כי יועבר מסר חזק ביותר לרוסיה באמצעות הטלת סנקציות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר