חייל נהרג בקרים: "הסכסוך עבר מהשלב הפוליטי - לצבאי"

גורמים בצבא אוקראינה דיווחו כי כוחות רוסיים הסתערו על בסיס צבאי וחייל אחד נהרג. ר"מ אוקראינה: "הסכסוך עבר מהשלב הפוליטי - לצבאי, חיילים רוסים ירו על חיילינו" (בעולם)

יוני גבאי | כיכר השבת |
חייל בקרים (צילום: shutterstock)

ראש ממשלת אוקראינה, ארסני יצניוק, הודיע כי הסכסוך בקרים עבר מהשלב הפוליטי, לשלב הצבאי. לדבריו, "היום חיילים רוסים החלו לירות על חיילים אוקראינים. זהו פשע מלחמה".

דבריו מגיעים על רקע הדיווח של סוכנות הידיעות הרוסית "אינטרפקס", שדיווחה הערב (שלישי) כי לפי דובר צבא אוקראינה, הכוחות הרוסיים בחצי האי הסתערו על חיילים אוקראינים בבסיס צבאי בסימפרופול. לדבריו, חייל אחד נהרג לאחר שנפצע בצווארו מירי.

הדובר הודיע בזמן אמת כי החיילים "מתבצרים בקומה השנייה. המפקדה נפלה בידי התוקפים והמפקד שלנו נלקח על ידם. הם רוצים שנניח את נשקנו אבל אנחנו לא מתכוונים להיכנע. מסתערים עלינו. אנחנו כ-20 אנשים כאן ועוד 15-10 אחרים, בהם נשים".

על רקע הידרדרות במצב בקרים, שוחח הערב נשיא ארה"ב ברק אובמה עם קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל. מהבית הלבן נמסר כי הם שוחחו במסגרת המאמץ "להמשיך לתאם את התגובה למצב באוקראינה".

הדיווח על הרוג אוקראיני על ידי כוחות רוסיים מביא את המצב הנפיץ לשיא. עדיין לא ברור באיזו צורה יחליטו להגיב באוקראינה לתקרית הירי החמורה.

מוקדם יותר היום, חתם נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, ביחד עם מנהיגי קרים על סיפוח חצי האי האוקראיני לשטחה של רוסיה. פוטין הופיע לדיון מיוחד בפרלמנט במוסקבה ואמר שחצי האי קרים הוא חלק בלתי נפרד מרוסיה.

פוטין התייחס לטענות המערב כנגד משאל העם שנערך באי, ואמר כי הוא "היה דמוקרטי ובהתאם למשפט הבינלאומי".

בנוסף, פוטין תקף את המערב ואמר כי "השותפות המערביות חצו את הקו האדום בנושא אוקראינה, פעלו בצורה לא מקצועית ובלתי אחראית".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר