עלי חמינאי: "לא יודע אם אכן הייתה שואה"

מנהיגה הרוחני של איראן אייתוללה עלי חמינאי הכחיש שוב את השואה. "אנחנו לא יודעים אם היא אמיתית או לא. ואם היא הייתה" אמר בטקס לרגל "חג הנורוז" האיראני במשהד (אקטואליה, בעולם)

יוני גבאי | כיכר השבת |
(Sajed.ir - "The Foundation of Holy Defence Values, Archives and Publications / גנו 1.2)

שוב, מכחיש את השואה: המנהיג הרוחני של איראן אייתוללה עלי חמינאי, חזר והכחיש את השואה במהלך אירוע שנערך בעיר משהד לרגל חג הנורוז הנערך בתחילת השנה האיראנית.

במהלך נאומו אמר המנהיג חמינאי: "למדינות שטוענות כי הן חופשיות יש קווים אדומים והן לא מהססות להגן עליהן. במדינות האירופיות אף אחד לא מעז לדבר על השואה, ואנחנו לא יודעים אם היא אמיתית או לא. ואם היא אירעה, איך התרחשה".

חמינאי קרא לעמו להתנגד לניסיונות המערב "לפלוש תרבותית לאיראן". הוא אמר בנאומו כי "לפקפק בשואה נחשב לעבירה חמורה. הם מונעים זאת, אוסרים את האדם, תובעים אותו והם טוענים שאצלם יש חופש". הוא הוסיף: "הם מצפים מאיתנו לא להגן על הקווים האדומים שלנו בנוגע לאמונות שלנו?".

כזכור, עם בחירתו של נשיא איראן חסן רוחאני, חל שינוי, מינורי אמנם, ביחס כלפי השואה. רוחנאי עצמו אמר באחד הראיונות שהעניק: "אנחנו ואנוכי מגנים את הטבח שביצעו הנאצים במלחמת העולם השניה, קבוצות רבות נהרגו על ידי הנאצים. יהודים במיוחד, אבל היו גם נוצרים, היו מוסלמים".

"כאשר אדם חף מפשע נהרג, אנו לעולם לא שואלים או חוקרים האם הוא היה יהודי, נוצרי או מוסלמי. זו אינה דרכנו וזו אינה אמונתנו. אנו פשוט אומרים, שאנו מגנים כל הרג, כל טבח ולפיכך אנו מגנים גם הרג המוני של יהודים בידי הנאצים, כפי שאנו מגנים מעשי טבח אחרים שהתרחשו במהלך המלחמה" הוסיף.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר