הקץ לקונספירציות

מלזיה הודיעה: טיסת MH 370 התרסקה, אין ניצולים

התפתחות דרמטית בפרשת היעלמות המטוס המלזי. רה"מ מלזיה נג'יב ראזק הודיע הצהריים (ב') למשפחות שיקיריהם היו על טיסת MH-370 שהמטוס אבד ואף נוסע לא שרד • בהודעת חברת 'מלזיה איירלנייס" נאמר: "אנו מצטערים להודיע בוודאות כי טיסת MH370 אבדה ואף נוסע לא שרד" (בעולם)

סוכנויות הידיעות | כיכר השבת |
מטוס של חברת "מלזיה איירליינס" (צילום: Mehdi Nazarinia תחת רישיון גנו)

ראש ממשלת מלזיה נג'יב ראזק הודיעה בצהריים (ב') כי המטוס המלזי הנעדר מטיסה MH370, שנעלם לפני 16 יום, התרסק בדרום האוקיינוס ההודי - ובכך אין עוד ספק. את ההודעה מסר רה"מ המלזי במסיבת עיתונאים שכינס בשעת לילה (שעון מלזיה) בקואלה למפור. עדיין התעלומה רחוקה מלהיפתר, ולמרות שברור שהמטוס התרסק ואין ניצולים, לא ידוע כיצד התרסק ומדוע.

זמן קצר לפני הודעתו של נג'יב ראזק הוציאה חברת "מלזיה איירליינס" הודעה למשפחות שיקיריהם היו על טיסת MH370, שהמטוס אבד ואף נוסע לא שרד. "אנחנו מצטערים להודיע כי עלינו להניח מעל כל ספק כי טיסת MH370 אבדה ואף נוסע על הסיפון לא שרד. אנו מקבלים את כל הראיות המציעות כי המטוס התרסק בדרום האוקיינוס ההודי".

הבוקר, ביום ה-16 להיעלמות המטוס המלזי עדיין לא אבדה התקווה, והרשויות במלזיה קיימו מסיבת עיתונאים בה דיווחו כי ישנם רמזים חדשים בפרשה, אך הם לא משמעותיים.

ההודעה הנוכחית על אובדן המטוס נעשתה על פי חוות דעת של מומחים בריטים, אותות לוויין שפכו אור נוסף על המסלול של טיסה MH370. הוא אמר כי הם הסיקו שהמטוס טס לאורך המסדרון האווירי הדרומי - אחד משני המסלולים שלפני כשבוע וחצי סומנו כנתיבים האפשריים של המטוס - וכי המיקום הידוע האחרון שלו היה בדרום האוקיינוס ההודי, מערבית לעיר פרת' שבאוסטרליה.

(צילום: Mehdi Nazarinia תחת רישיון גנו)

אמש (א') הודיעה סוכנות הידיעות הרשמית של סין כי מטוס סיני שעבר מעל האזור איתר ממצא רביעי; שני עצמים גדולים בצבע כתום הצפים במימי האוקיינוס ההודי ובסמוך לו פזורים שברים לבנים קטנים לאורך קילומטרים.

עם זאת, מטוס פוסידון פי-8 של חיל האוויר האמריקני, אחד ממטוסי החיפוש המתקדמים בעולם, שנשלח לאזור, טרם הצליח למצוא את העצמים.

במסיבת העיתונאים אמר שר התחבורה המלזי כי "יש רמזים חדשים ואנו מצמצמים את אזור החיפוש". השר ציין כי לא ניתן עדיין לקשר את השברים לטיסה, והוסיף כי "נכון לעכשיו החפצים לא בידי החוקרים אבל הם יגיעו למקום תוך מספר שעות כדי לאסוף את העצמים ולבחון אותם".

צוותים אוסטרליים, המרכזים את מאמצי החיפוש, אמרו כי "ייעשו מאמצים לאתר את השברים עליהם דווח".

ביממה האחרונה, דיווחו לוויינים צרפתים כי איתרו שברים מדרום לאזור החיפושים. התמונות הועברו למרכז האוסטרלי, אך השר המלזי לא סיפק פרטים נוספים אודותיהן, יתכן כדי להימנע מיצירת תקוות שווא בקרב משפחות הנוסעים, שבימים האחרונים התאכזבו לגלות כי עצמים שנחשדו כחלקי המטוס, התגלו כגוש אצות גדול.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר