אוקראינה: חמושים השתלטו על מבני ממשל והכריזו על עצמאות בעיר דונייצק

מפגינים פרו-רוסיים השתלטו על מבני ממשל בשלוש ערים ובהם העיר דונייצק. המפגינים הכריזו על "רפובליקת דונייצק העצמאית". רה"מ: "רוסיה רוצה לכבוש אותנו" (בעולם)

יוני גבאי | כיכר השבת |
מפגינים באוקראינה (צילום: shutterstock)

המשבר באוקראינה מחריף: מפגינים פרו-רוסיים השתלטו על מבני ממשל בשלוש ערים במזרח אוקראינה, ובהם העיר הגדולה דונייצק.

המפגינים הכריזו צהריים (שני) על הקמת "רפובליקת דונייצק הריבונית". המפגינים פרסמו סרטון באינטרנט שבו תועדה ישיבה של הפעילים שהשתלטו על הבניין. בסרטון אומר אחד הפעילים: "אני מכריז על הקמת מדינת הרפובליקה העממית העצמאית של דונייצק".

המפגינים קראו לנשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, לשלוח כוחות שיגנו עליהם מפני ה"השתלטות העויינת של מדינות המערב על אוקריאנה". הם קראו לקיים משאל עם במזרח המדינה.

כזכור, תושבי חצי האי קרים הצביעו במשאל עם שנערך שם בשבועות האחרונים על התנתקות מאוקראינה וחבירה לרוסיה.

נשיא אוקראינה אמר בתגובה לאירועים כי הם מעידים על כך ש"השלב השני של הפעולות המיוחדות של רוסיה נגד אוקראינה יצא לדרך".

בתוך כך, שר ההגנה של אוקראינה הודיע כי חייל רוסי ירה למוות בקצין בחיל הים האוקראיני בחצי האי קרים. עדיין לא ברור מהן הנסיבות בהן נהרג הקצין.

מוקדם יותר היום אמר ראש ממשלת אוקראינה, ארסני יצניוק, כי המפגינים הפרו-רוסיים שכבשו את מבני הציבור בשלוש ערים במזרח המדינה פועלים כחלק מתוכנית לערער את היציבות באוקראינה ולגרור את הכוחות הרוסיים לתוך עומק אוקראינה.

כזכור, מוקדם יותר היום פרצו מפגינים פרו-רוסיים למטה של כוחות הביטחון האוקראיניים בעיר לוחנסק שבמזרח אוקראינה ותפסו כלי נשק. המשטרה האוקראינית סגרה את הכניסות לעיר. לדברי המשטרה, תשעה בני אדם נפצעו במהומות בעיר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר