כך איראן הולכת ומכחידה את עצמה

מנהיגי איראן קוראים להכחיד את מדינת ישראל ואף פועלים להשגת המטרה הזו, לפחות על פי מנהיגי ישראל, על ידי פיתוח נשק גרעיני. אלא שדווקא אוכלוסיית איראן הולכת ומכחידה את עצמה (חדשות, בעולם)

יוני גבאי | כיכר השבת |
אזרחי איראן. אילוסטרציה (צילום: shutterstock)

מנהיגיה הרוחניים והפוליטיים של איראן קוראים שוב ושוב להכחדת מדינת ישראל. איראן אף פועלת להשיג מטרה זו על ידי פיתוח נשק להשמדה המונית. אך דווקא איראן הולכת לקראת הכחדה. כך לפחות עולה מנתונים המתפרסמים באיראן לגביי ההאטה הדרמטית בקצב גידול האוכלוסיה במדינה.

על פי הנתונים, אחד מכל 3 זוגות בטהרן מתגרש, והצעירים לא מתחתנים, מה שמסביר את הדאגה בקרב מנהיגי המדינה לגביי הירידה בערכי המשפחה ו"חילון" המתפשטים במדינה.

על פי נתונים שפרסם משרד רישום האוכלוסין של איראן, שיעור הגירושים המשיך לעלות בין מרס 2013 למרס 2014, כאשר כ-159 אלף זוגות הגישו בקשה לגירושים - עלייה של כ-4.5 אחוזים ביחס לשנת 2013. באותה התקופה, התחתנו כ-757 אלף זוגות - ירידה של כ-4.5 אחוזים.

שיעור הגירושים באיראן זינק מ-12 אחוז ל-21 אחוז, מאז שנת 2007. ראש משרד רישום האוכלוסין, אחמד טויסרקני, אמר כי העלייה החדה בשיעור הגירושים נובעת מהתערבות של משפחות החתן והכלה, אי כיבוד של התנאים הכלכליים שבהתאם להם נישאים בני זוג, וכן מעוני ומאלימות במשפחה.

הגידול באוכלוסיית איראן צנח בשנה שנמדדה ל-1.29 אחוז בלבד. "במהלך 30 השנים הבאות, שיעור גידול האוכלוסין עלול לרדת לאפס", אמר בכיר ברשם הלידות הלאומי.

במקביל, מאמר שפורסם לפני כשבוע ב"ניו יורק טיימס" על ידי עבאס מילאני, ראש תוכנית לימודי איראן באוניברסיטת סטנפורד, וישראל ויסמל-מנור, מרצה מאוניברסיטת חיפה ופרופסור מבקר בסטנפורד, טוען כי איראן הופכת ליותר ויותר חילונית, כאשר הירידה הדרמטית בילודה ממחישה את הטענה הזו.

לדבריהם, איראן נהפכת לישראל - חילונית, בעוד ישראל נהפכת לאיראן - ימנית ודתית. "בעת שרוחות של שינוי נושבות באיראן, הדמוקרטים החילוניים בישראל הולכים ונסוגים בפני קיצוניים ימניים ודתיים שמרגישים בנוח לתקוף את ארה"ב, בעלת הברית החזקה של ישראל". כותבי המאמר מביאים את דבריהם של השרים יעלון ובנט כנגד ארה"ב כהוכחה לטענתם.

לדבריהם, "הדמוקרטים החילוניים של ישראל מודאגים יותר ויותר שעתידה של ישראל יידמה באופן בלתי נעים לעבר הקרוב של איראן".

לדבריהם, איראן נשלטת על ידי אליטה שמורכבת מאנשי דת מזדקנים שכולם גברים, בעוד ש-64 אחוז מהתארים האקדמיים במדעים והנדסה מוחזקים בידי נשים. "ככל שיותר איראנים מתונים ומנהיגים עוברים בזהירות לפרגמטיזם ולכיוון המערב, ישראלים רבים מתרחקים מגישות אלו" אומרים כותבי המאמר, "ב-66 שנותיה, ישראל עברה פעמים רבות מאידיאולוגיה יונית לנצית. היו אלו תנודות טבעיות שנבעו ממצבה הבטחוני ומהסיכויים לשלום. אולם השינוי הנוכחי מואץ בכח הדת והדמוגרפיה, ולפיכך הוא שונה באיכותו".

לדבריהם, "המפלגות האורתודוקסיות שואפות להפוך את ישראל לתיאוקרטיה (שלטון דת). עם ילודה של 6.5 ילדים למשפחה בקרב אורתודוקסים, לעומת 2.6 לשאר האוכלוסייה, החלום הזה לא רחוק מהגשמה".

"בניגוד לכך, באיראן שיעור הילודה יורד - סימן מובהק להתגברות החילוניות. מגמות דמוגרפיות אלו, לראייתנו, יתגברו על הנטיות התיאוקרטיות הנוכחיות של איראן, ויהיו חזקות יותר מנצחונות זמניים של הליברליזם בישראל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר