העורכת הראשית של ה"ניו יורק טיימס" עזבה את תפקידה: "הסיבות להחלפה לא ברורות כרגע"

העורכת הראשית של ה"ניו יורק טיימס", והאישה הראשונה בתפקיד, עזבה את העיתון במפתיע, ותוחלף על ידי דין באקט, השחור הראשון בתפקיד. אתר העיתון: "הסיבה להחלפה לא ברורה" (בעולם)

יוני גבאי | כיכר השבת |
ה"ניו יורק טיימס". אילוסטרציה (צילום: shutterstock)

ג'יל אברמסון, העורכת הראשית של עיתון ה"ניו יורק טיימס", אחד מכלי התקשורת החשובים בעולם, עוזבת במפתיע את תפקידה.

אברמסון הייתה האישה הראשונה בתפקיד הנחשק, כאשר דין באקט, אחד משני העורכים המנהלים של העיתון והשחור הראשון בתפקיד, יחליף אותה בתפקיד. כך הודיע היום (רביעי) העיתון.

אחד מהדברים המוזרים בהחלפה היא העובדה שבידיעה הראשונית באתר העיתון נכתב כי "הסיבות להחלפה אינן ברורות כרגע".

בהודעה שהתפרסמה באתר האינטרנט של העיתון אמרה אברמסון כי "אהבתי את תקופתי בטיימס. יצא לי לעבוד עם העיתונאים הטובים בעולם".

מו"ל העיתון, ארתור סאלצברגר הבן, התייחס למינוי של באקט ואמר כי "אין עיתונאי בחדר החדשות שלנו או בכל מקום אחר, שיש לו הכישורים לקבל על עצמו את האחריות של העורך הראשי בזמן הזה, כמו דין באקט. הוא כתב יוצא מהכלל ועורך בעל שיפוט חדשותי ללא רבב, הנהנה מאמונם ומתמיכתם של עמיתיו למקצוע ברחבי העולם ובכל הארגון". באקט (57) הוא זוכה פרס פוליצר והיה בעבר העורך של ה"לוס אנג'לס טיימס".

כמו כן, עורכת העיתון הצרפתי "לה מונד", נטלי נוגאירד, גם היא האשה הראשונה בתפקיד, התפטרה לאחר מאבק עם עובדים בכירים בעיתון.

העובדים מחו על כוונתה לערוך שינויים נרחבים בעיתון, כאשר בשבוע החולף התפטרו שבעה עורכים בכירים בעיתון לאחר חילוקי דעות קשים על פורמט ההדפסה החדשה, הצגת מהדורה לטאבלטים ועל שינויים בהרכב כוח האדם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר