אוקראינה: "מלך השוקולד" פטרו פורושנקו נבחר לנשיא

כלי התקשורת באוקראינה פרסמו את מדגמי הבחירות לנשיאות המדינה. על פי המדגמים, הנשיא הנבחר בפער גדול הוא "מלך השוקולד" פטרו פורושנקו שהביס את יוליה טימושנקו

יוני גבאי | כיכר השבת |
פטרו פורושנקו (צילום: shutterstock)

בעיצומה של הסערה במדינה, וכאשר חמושים פרו-רוסים השתלטו על ערים במזרח המדינה, יצאו היום (ראשון) אזרחי אוקראינה לבחור את הנשיא החדש שלהם. ממדגם ראשון שפורסם באוקראינה, עם סגירת הקלפיות, עולה כי "מלך השוקולד", הטייקון פטרו פורושנקו (48), ניצח בפער גדול את מתחריו.

על פי המדגם, פורושנקו ניצח בפער משמעותי כבר בסיבוב הראשון את יריבתו העיקרית, יוליה טימושנקו. פורושנקו זכה ב-55.9 אחוז מקולות המצביעים, בעוד טימושנקו, ראש הממשלה לשעבר, קיבלה רק 12.9 אחוז מקולות הבוחרים.

עם היוודע תוצאות המדגם הכריז פורושנקו על ניצחונו ואמר כי לעולם לא יכיר במשאל העם בחצי האי קרים וסיפוחו על ידי רוסיה.

לדבריו, צעדיו הראשונים כנשיא יתמקדו בסיום המלחמה והכאוס ששוררים באוקראינה והשבת הסדר במדינה. פורושנקו הבטיח כי יילך בדרך של שילוב עם אירופה בהתאם לתקוותיהם של רבים ממצביעיו.

עם זאת, בערים בהם שולטים החמושים הפרו-רוסים, לא הצביעו האזרחים כאות מחאה כנגד השלטון הפרו-מערבי.

מוקדם יותר היום, נהרג אדם בתקרית ירי עם כוחות הביטחון האוקראינים לאחר שחמושים פרו-רוסים ניסו להשתלט על תחנת הצבעה בלוהנסק שבמזרח המדינה.

כזכור, תושבי המחוזות הפרו-רוסיים הצביעו לפני כשבועיים בעד עצמאות והיפרדות מאוקראינה ואף שוקלים להסתפח לרוסיה.

נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, הבטיח בסוף השבוע לשתף פעולה עם המנצח בבחירות באוקראינה. לדבריו, הוא רוצה יחסים טובים יותר עם המערב, אך מתח ביקורת קשה על מדיניות ארה"ב באוקראינה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר