בלגיה: הפיגוע - על רקע אנטישמי

התביעה הציבורית בבלגיה הודיעה כי הטיפול בחקירת הרצח בבריסל ינוהל על ידי מחלקת התובע הפדרלי, המוסמך לטפל באירועי טרור, זאת בשל "זהות הלאום של הקורבנות" (בעולם)

יוני גבאי | כיכר השבת |
זירת הפיגוע בבריסל (צילום: מתוך טוויטר)

מהודעת התביעה הציבורית בבלגיה עולה כי הרשויות במדינה מתייחסות לאירוע כאל פיגוע על רקע אנטישמי ולא כאירוע של חיסול מקצועי.

כאמור, דוברת מטעם התביעה הציבורית בבלגיה, וונקה רוגן, מסרה במסיבת עיתונאים שכינסה בבית המשפט, כי המקרה ינוהל על ידי מחלקת התובע הפדרלי המוסמך לטפל באירועי פיגוע.

לדבריה, "ההחלטה להעביר את התיק מבוססת על זהותם וארץ מוצאם של הקורבנות".

כזכור, באירוע הירי במוזיאון היהודי בבריסל נהרגו ארבעה בני אדם, שניים מתוכם ישראלים - עמנואל ומרים ריוה, תושבת צרפת שעבדה בהתנדבות במוזיאון וצעיר בן 24 שהועסק כעובד מן המניין במקום.

גורמים המעורים בפרטי החקירה אמרו מוקדם יותר היום לכלי תקשורת מקומיים כי מעיון בסרטוני האבטחה מהמוזיאון, נראה כי החשוד במעשה נשא מצלמת GoPro, באמצעותה תיעד את הרצח הנורא, בדיוק כמו הרצח הנורא בטולוז.

גורמי ביטחון העלו היום שאלות בנוגע לאירוע הירי ותהו האם ייתכן כי הירי בוצע כחיסול מקצועי ולא על רקע אנטישמי, זאת על רקע העובדה שהרוצח נראה בסרטון שתיעד את המעשה מיומן.

בנוסף, העובדה כי שני הנרצחים הישראלים הועסקו ב"ארגונים ממלכתיים" תרמה לתיאוריה הטוענת כי מדובר בחיסול מקצועי.

כאמור, על פי החלטת בית המשפט הבלגי, נראה שהרשויות במדינה מתייחסות למקרה כאל אירוע טרור.

במשרד החוץ הישראלי אמרו היום כי מכל הבדיקות שנעשו, עולה כי מדובר באירוע טרור, ו"כשהגופות יגיעו לארץ יופעל נוהל טרור".

הערב יוטסו לישראל גופותיהם של עמנואל ומירה ריוה ז"ל, בני 45 ו-54, זוג הישראלים שנהרגו בפיגוע. הלווייתם תיערך מחר בשעה 17:00 בבית העלמין קריית שאול בתל אביב.

בני הזוג, תושבי תל אביב, הותירו אחריהם שתי בנות, בגילאי 15 ו-17. קרוב משפחתם של השניים דחה בתוקף טענות שלפיהן בני הזוג נפלו קורבן לחיסול בשל עבודתם בשירות המדינה.

לדבריו, "תיאוריות הקונספירציה הללו הן מופרכות. בביטחון מלא אפשר להגיד שזהו פיגוע טרור לכל דבר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר