בלגיה: הקהילה היהודית מתאחדת

לאחר הפיגוע הרצחני, בו נהרגו ארבעה בני אדם, מוטסים בשעה זו ארונותיהם של בני הזוג ריוה שנרצחו בפיגוע בבריסל. הקהילה היהודית הגיעה לחלוק להם כבוד אחרון. צפו (בעולם)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הכניסה למוזיאון היהודי בבריסל (צילום: באדיבות זק"א)

בשעה זו מוטסים ארונותיהם של בני הזוג עמנואל ומירה ריוה ז"ל שנרצחו ביום שבת האחרון במוזיאון היהודי בבריסל, בלגיה.

עוד קודם לכן, מאות מאנשי הקהילה היהודית הגיעו אל מקום הפיגוע וחלקו כבוד אחרון לנרצחים.

כזכור, באירוע הירי ביום שבת נרצחו ארבעה בני אדם, בהם בני הזוג ריוה מישראל.

הרב מנחם מרגולין, מנכ"ל מרכז רבני אירופה ותושב בריסל, אומר ל"כיכר השבת" כי רק היום בבוקר אפשרו לו להיכנס ולראות את הגופות. "הגענו לבית החולים למכון המשפטי שם אמרנו תהילים עד שהגיעו אנשי החברה קדישא ולקחו אותם בדרכם לישראל" אומר הרב.

לדבריו, "למוזיאון עצמו עדיין לא התאפשרה הכניסה לאנשי חסד של אמת על מנת לנקות את הדם זאת מאחר והמשטרה עדיין אוספת ממצאי חקירה מהזירה ולכן צריך יהיה להמתין עד למחר בשביל זה.

הרב מספר כי התחושות בעיר עדיין קשות זאת מאחר והרוצח עדיין מסתובב חופשי ועוד לא נתפס. "נכון לעכשיו המשטרה הציבה מאבטחים בכל פתח בניין של הקהילה היהודית אבל החשש הוא שמא זה לא יהיה פתרון של ממש" אמר.

מתי גולדשטיין, איש זק"א שיצא מישראל לבריסל, מספר הערב ל"כיכר השבת" על התהליך בבריסל. "אני יצאתי עם צאת השבת בטיסה לבריסל. הגעתי ביום ראשון בבוקר, פגשתי את נציגי הקהילה היהודית ואת ראשי ארגוני ההצלה בעיר ואז התחלנו להניע את התהליך של זיהוי ושחרור גופות הנרצחים" אומר גולדשטיין.

ארונות הנרצחים לפני היציאה לשדה התעופה (צילום: באדיבות זק"א)

לדבריו, "עבדנו בשיתוף פעולה מלא עם השגרירות ומשרד החוץ. לאחר מאמצים רבים היום בבוקר שוחררו הגופות לקבורה, כאשר כעת הם עושים את דרכם לארץ. הטיסה עליה נמצאים בני הזוג רווה צפויה לנחות בישראל בשעה 1 לפנות בוקר.

גולדשטיין סיפר על תחושותיו לנוכח האירוע הקשה. לדבריו, "התחושות הם קשות. בחודשים האחרונים יש יותר אירועים ותקריות על רקע אנטישמי. יש ליהודים כאן מודעות גדולה אך לצד זאת הרגשות כואבים והפיגוע הנוכחי גרם לחרדה רבה בקרב בני הקהילה.

"רואים פה את האבטחה הגדולה ואת השוטרים מפטרלים סביב המוסדות היהודים. הכל עובד בצורה מוקפדת ומסודרת כפי שלא היה בעבר".